Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under april 2008

Av Malin - 16 april 2008 22:27

Söndags: Jag och Jannike satt i 4 timmar i sträck (!) och kammade/rakade bort Gibsons tovor. Vi duschade honom och efter 5 timmar var han som en helt annan hund. Något jobbigare har jag aldrig varit med om, men det var helt klart värt det!

TACK Jannike!!!!!


Måndags: Jag gick kurs med både Gibson och Elvis för andra gången. Första gången hade vi bara teori och denna gången skulle vi jobba ute med dem. (Gibsons kurs pratar jag om nu) Han var fruktansvärt dålig! Jag skämdes ganska rejält men man fick sig en tankeställare. Nu jobbar vi intensivt varje dag för att bättra på vår kontakt och flockrelation.


Elvis kurs gick fint. Han håller på att lära sig "sitt fint" (som en cirkushund), lägga godis på nosen, buga, gå slalom, "vinka" och att dra i ett snöre så godis ramlar ner. Han är snabblärd! Jag har dock lite problem med hans eviga skällande...


Tisdags: Jag var ute 1,5 timme med Gibson och tränade med lina. Han var väldigt lyhörd och man kände igen hans "gamla" jag. Roligt faktiskt, att det gick så bra. =) Keep up the good work.


Idag: Total katastrof! Jag var på visning idag efter jobbet på en lägenhet. Det gjorde att jag kom hem lite senare än vanligt. Dagens promenad blev med alla tre hundarna och pappa. Skitjobbigt, om inte näst intill omöjligt, att träna varken Gibson eller Elvis när alla andra i flocken är med. De är väldigt okoncentrerade, snurrar runt benen i kopplena, skäller, trasslar in mig i kopplen, drar... ja, jag erkänner att jag tillslut tappade humöret och blev lite grinig.


Det slutade med att jag ramlade i en grusbacke och skrapade upp mig på ryggen, jag blev vansinnig på Gibson när han inte kom när jag ropade för 100:e gången, jag blev vansinnig på Elvis när han skällde/gurglade som en idiot på en annan hund vi mötte och enligt lagen om alltings jävlighet så "poff" så hade självklart Elvis glömt vad han heter också!


>='( *morr*


Nu ska jag gå och lägga mig med vetskapen om att imorgon gör jag inte om samma misstag, utan då går jag ut och tränar med dem en och en!

Tack för mig.

Av Malin - 1 april 2008 21:30

Nu har jag anmält mig till kursen "lek, kontakt och relation". Det får bli Elvis som får gå den med mig. =) Tyckte att det skulle bli lite mycket med två kurser på samma dag för Gibson.


Elvis har börjat bli lite knepig med maten ibland nu. Har ju som sagt ökat mängden mat till honom, men han vill inte ha så mycket verkar det som. Nu är det nästan alltid mat kvar i skålen och han är inte lika ivrig på att äta som innan. =/ Ändå har han bara fått 2 dl mer per dag. Och han äter tre gånger per dag. Hmm.. håller tummarna för att han inte ska bli som Gibson på den punkten, jag kan ju inte sitta och mata två hundar varje dag... ;)


Skämt åsido, Elvis har gått på medicin i två veckor nu för sin hosta och nu verkar det nästan vara helt borta. Hoppas verkligen på att han frisknar till ordentligt innan träffen! Men det tror jag, han är jättemycket bättre. =)

 Han har även börjat lyfta på benet! =D Inte hela tiden men oftare och oftare nu. Charlie har börjat skvätta medan Elvis kissar ut allt på en gång som "vanligt". Det är ganska skönt än så länge, så slipper jag släpa på två galningar som sniffar efter tikar.. =)


Idag tog vi tillvara på det fina vädret och värmen och tog en långpromenad i skogen. Vi var uppe i pappas jaktmarker och gick. Hundarna tyckte det var jätteroligt och sprang som galna och spårade kanin osv. De letade godis i träden och sökte efter godis på marken, och de var jätteduktiga! Elvis var heelt galen i träden, han stod lodrätt upp och kramade om stammen och nosade så långt upp hans lilla nos räckte. =) Han var så söt, och så duktig.

I två timmar var vi ute och gick och höll på, nu ligger de och sover som små ljus alla tre. Hihi... Gött.

Ovido - Quiz & Flashcards