Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under juni 2008

Av Malin - 27 juni 2008 10:43

Ja herre jösses, nu ska ni få höra...

Igår var jag och Jannike ute och gick promenad i kungälv. Jag hade bara med mig Gibson denna gång, och han var sig lik; luktade och lyssnade föga och kissade innan han kom till mig och "jag ska bara" osv...

Jannike gick och berättade för mig om hur hennes privatkurs med Simba går och hon visade och vi pratade om det ett tag. Jätteintressant! Men jag kände samtidigt att detta, det kan bli svårt med nonchalanta Gibson. The dog of steel, bryr sig inte om någon eller något. Men ack så fel jag hade!


Strax därefter kom vi till en kohage och *svisch* så flög Gibson in i hagen och vidare bort mot korna som gick där. Han jagade dem och for runt som en dåre! Jag ropade så jag gick upp i falsett, jag var så rädd att han skulle bli sparkad eller ihjältrampad eller något annat hemskt. Samtidigt var jag arg för att han inte lyssnar på mig.


När han väl kom tillbaka så fick jag tag på honom med Jannikes hjälp, och då jävlar var jag inte vänlig. Jag var fly förbannad och så nära till tårar för jag hade väntat mig det värsta, så jag högg tag i nacken på honom och tryckte ner honom i backen, stod över honom och gallskrek på honom. När jag sedan släppte och ställde mig upp för att lugna mig så döm om min förvåning när tuffa Gibson låg kvar i diket på rygg med magen blottad och benen isär.

Jag tog en stund och försökte lugna mig men jag kände hur hela jag skälvde inuti. Jag sa åt honom att sätta sig upp två gånger innan han vågade sig upp igen.


Och hela resten av den promenaden (i princip) så gick han fem meter bakom mig och så fort jag sneglade bakåt på honom så stannade han och satte sig ner. Snacka om status! Han var som en ängel efter det!! Vilken skillnad på hund!

Så, TACK Jannike för att du delade med dig av din kunskap du fått av kurserna, jag har fått upp hoppet om att detta ska fungera! Jag fick precis den responsen jag ville ha från honom. Underbart! =) Det här med mitt och hans kroppsspråk är verkligen intressant när man kikar närmare på det.


Testade på Elvis när jag kom hem på hans kvällspromenad, det tog 10 sekunder max så gick han en koppellängd bakom mig hela promenaden. Han var ju tydligt mer vek än Gibson.

Det tar nog ett tag innan man får den där lagom responsen, men det är underbart att ha hittat ett sätt att få dem dit jag vill.


Ska flytta på måndag med, så nu leker mitt liv! =)Jippie! Äntligen är det roligt att ha hund igen!

Av Malin - 12 juni 2008 21:44

Nu har det äntligen hänt! Jag har hittat en lägenhet! Skrev på kontraktet i tisdags. =) Äntligen ska jag få komma bort från allt! Fy faan va gött! Elvis och Gibson ska flytta med är det tänkt. Bara det blir ju en pärs...


Elvis som skäller och bits och gapar och beter sig som en riktig bebis, och som man dessutom inte kan lämna ensam än så länge för då gör han grannarna döva och tuggar upp halva mitt hem. Gibson å andra sidan är lugn, han kan man lämna ensam och han kan man ta med sig överallt, men han är otroligt sniffig och har en fem-årings sinne ibland. Pust. Men det ska nog lösa sig. De lär av varann, och det skulle ju vart bra om det inte varit så att de bara lär sig varandras hyss...


I vilket fall så har jag en plan på att, i början, låta dem bo varannan vecka hos mig och så kan jag ha båda två på helgerna. Då får jag verkligen den tiden jag behöver för att koncentrera mig på EN hund och känna att jag kommer någonvart med deras träning. Lite connection!


Charlie ställdes ut förra helgen och gissa om jag blev sugen?! Vi hade så trevligt. Tre utav Charlies systrar var där varav två var med. Den ena systern gick vidare till final men sen åkte hon tyvärr ut. Men poängen är att vi hade så roligt och det var så trivsamt! Även Charlies uppfödare var där och vi fikade för en utav syskonen hade husvagn, så där åt vi lunch och fikade och pratade massor! Jätte- jättetrevligt måste jag säga. Verkligen. Man fick en helt annan syn på utställningar. De blir verkligen vad man gör dem till. Nu är Elvis och Charlie och Majsan (den ena systern som gick till final) anmälda till en annan utställning i juli. Ska bli så skoj, Elvis första utställning! =)


Så just nu är det mycket som händer i mitt lilla liv. Spännande! Jag har massor av förväntningar och förhoppningar och ser ljust på den närmsta framtiden. Härligt!

Presentation


~det som inte dödar - det härdar~

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards