Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under januari 2009

Av Malin - 18 januari 2009 19:45

De har varit såå duktiga i helgen. Inte hela tiden såklart, men i det stora hela. Igår var jag i skogen och promenerade och de fick söka efter saker med min doft på. Det klarade de galant! Jätteduktigt! Sedan var vi ute och gick spåret i jennylund, de var lösa och superduktiga! De gick bakom mig halva vägen och sprang fritt andra halvan. Tummen upp till er, bebisar! =)


Och idag var de ensamma hemma en bra stund medan jag var iväg och jobbade, och då var de också jätteduktiga! Inget söndertuggat eller ner-rivet, superbra!


Ska kanske åka och titta på råttor nästa helg! Spännande!! =) Elvis och Gibson tycker det är jätteintressant med burdjur, särskilt Jannikes chinchillor tyckte de var väldigt roliga.

Hoppas att hon vill sälja råttorna till mig, de var jättesöta! =) *förälskad* Se för er själva!


So long!

Av Malin - 12 januari 2009 13:08

Så fantastiskt bra det gick!! Kaxi (Charlies syster, som ställdes på my dog) kom etta i sin juniorklass, och blev sedan tredje bästa tik!! =) Hurra, hurra!! Många grattis från oss "svartingar"! ;)


Elvis har varit hos mina föräldrar i helgen, det har varit så skönt att få två dagar att bara fokusera på Gibson och mig själv. Han har varit jätteduktig, vi har tränat litegrann och han svarar faktiskt väldigt bra. Han är helt annorlunda jämfört med när man har båda två hemma.


Fast nu börjar jag sakna Elvis, får se om jag kan göra ett byte. Elvis skulle också behöva ha lite egen tid med mig, och jag med honom. Hmm...


Igår åkte granjäveln ut! Som den barrade! Sen att jag inte vattnade den, det är en annan sak. =) Det var iaf skönt att bli kvitt den. Nu är det bara julgardinen som hänger kvar. Sen är det färdigt med julstöket. Lite glögg och pepparkaksdeg finns dock kvar i köket, men det får jag leva med.


Jag har ju två pepparkakstjuvar inneboende hos mig, så det blir nog inga problem med att bli av med dem. =) Haha!


Nepp, nu får jag sluta tramsa och jobba lite.

Ha det sålänge!

Av Malin - 4 januari 2009 00:13

Hej!


Har vart på bowling ikväll med Jannike & Co. Carro var med, och som vanligt när hon är med så blir det latjo lajban. =) Skrattade så mycket att jag fick kramp i magen! Kom iaf etta i första omgången i bowlingen, sen hamnade jag tvåa allt som allt, tob drog om mig. Men Carro vann iaf inte denna gången!! Gött!! :D haha hon blir så sur....


Nu till mitt nyårslöfte: jag ska börja träna ordentligt igen, och börja springa för att bättra på kondisen! =O Har vart och köpt riktiga byxor och skor för det, och nu har vi alla tre sprungit i fem dagar i rad! Hundarna tycker det är jätteroligt, vi kämpar fortfarande med farten och att de inte får nosa samtidigt som vi springer. Men det går faktiskt hyfsat bra ändå. Gibson är lite duktigare, han fattar att han ska springa bredvid mig och i mitt tempo. Elvis är mer het, antingen går man eller så rusar man! Det är Elvis i ett nötskal. =) Han måste lära sig följa min takt.


Men som sagt, vi har precis börjat och jag ser att de tycker det är roligt. Det glädjer mig, då gynnar det oss alla tre. =)


Gibsons päls sa vi adjö till i förrgår, den var riktigt illa däran. Han har den konstigaste pälsen någonsin! Den är, eller var, tjock, tät och ganska krullig fast inte pudelkrullig... mycket konstig. Men nu är den borta, och ja, han ser lite rolig ut än så länge, men han mår så mycket bättre! Han är piggare och gladare liksom. En helt ny hund! Innan kunde jag ibland undra om jag hade en pensionär till hund, men nu beter han sig som den 2-åring han är! =) Jätteskönt att se!


Elvis fick sig med en snabbrakning på rumpan och nosen. Så nu har jag små små äckligt vassa hårstrån i fötterna, och de sticker som attan! Har dammsugit varje dag nu i tre dagar, men de hittar ut ur sina gömställen varje gång. Får nog dammsuga hår hela januari ut tror jag. =)


My dog börjar på måndag, då ska vi dit och titta på portisarna och på tollarna. En av Charlies syskon ska ställas, spännande! =)


Näpp, nu är det sovadags! Natti natti alla vovvisar där ute! =)

Ovido - Quiz & Flashcards