Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under mars 2009

Av Malin - 31 mars 2009 20:40

I söndags var vi ute i skogen allihopa; Charlie, Elvis, Gibson, pappa och jag. Hundarna älskar det! Som de sprang och tiggde korv och bacon och de busade och tuggade på pinnar...

Visst är de fina? :)


Det här är verkligen livet!


Funderade på att börja cykla till jobbet nu när våren och sommaren närmar sig, så jag letar efter en prisvärd cykelkärra som hundarna kan vara i. Den måste orka ca 50 kg, de väger ju ca 25 kg var. Det är alldeles för långt för att låta dem springa, och Elvis ska inte springa så långa sträckor och särskilt inte på asfalt. Så därför måste jag skaffa någon sorts vagn till dem. Om någon har nån idé eller så så är ni hjärtligt välkomna att komma med tips och förslag. :)


Nu ska jag laga mat, hundarna ligger och mumsar på varsitt märgben, gott gotti gott gott! :P


Av Malin - 20 mars 2009 13:49

Hejsan.


Det var ett tag sen jag skrev här. Men nu kände jag att det är dags för en uppdatering.

Det blev inga råttor. Jag fick kalla fötter och så hux flux så blev det inte av. Tyvärr. Det får bli en annan gång istället.


Sedan så har jag en dålig nyhet att berätta. Fick svaret på Elvis röntgenresultat förra veckan, och det var inga roliga nyheter. Han har HD D på båda höfterna bak, och ED 2 på sina armbågar, samt pålagringar på ena höften bak och båda armbågarna fram. :´(

Jag har gråtit och kämpat mig igenom veckan, tagit reda på fakta om artros och hur jag ska gå tillväga. Nästa vecka ska jag försöka komma med i en undersökningsgrupp på ale veterinärklinik som de startar i samarbete med ett speciellt foder för hundar med artros. Då får man en säck gratis och så är man med i en undersökning och utvärderar resultaten. Det skulle kännas riktigt bra.


Sedan har jag tagit kontakt med en legitimerad sjukgymnast som jag ska lägga upp ett tränings-schema för Elvis med, och hon ska hjälpa mig börja simma honom.

Sedan har jag tagit kontakt med en duktig veterinär som ska ta en titt på Elvis och även hon ska hjälpa mig med hur jag ska gå tillväga. Jag har gått med i en förening för hundar med artros där man kan finna mkt information och prata med andra i samma situation. Ibland känner jag mig stärkt av allt stöd och känner att det här fixar vi! Andra gånger känner jag mig bara gråtfärdig och kramar och pussar nästan ihjäl stackars Elvis. Ska jag vara helt ärlig så har jag nog inte insett riktigt att han är dålig, för han visar absolut inga som helst tecken på att han skulle ha ont eller vara begränsad. Han tutar och kör på som vanligt.


En sak är i alla fall säker: jag tänker inte koppla honom för livet! Han måste få springa för att känna sig lycklig. Det är det portisar älskar mest, och då ska han få göra det också.


Jag har så mycket att ventilera när det gäller detta, men jag måste nog smälta det lite själv först. Har skrivit en hel A4 om olika saker att tänka på vad det gäller motion, kost, träning, stretching osv. Så fakta har jag, det gäller bara att få in alla de här grejerna i vardagen. Det är den kniviga biten. Det hjälper inte med att göra det någon gång i veckan eller "hela" helgen, utan det här ska bli en ny livsstil, och det kommer bli tufft.


Över till lite roliga nyheter: Gibson och jag har precis gått färdigt en nybörjarkurs i rallylydnad, och jag tror att vi har hittat hans grej! Han fullkomligt ÄLSKAR det! Hans svans viftade som en klocka hela kursen igenom, han var superfokuserad och tyckte det var så himla kul! :D Vi är redan anmälda till fortsättningskursen och två stycken träningstävlingar.

Jag har tänkt att även introducera Elvis i detta, det är verkligen givande för både hund och förare! Kan verkligen lägga ett gott ord för denna sport, och för er som aldrig har provat; PROVA!! :)


Nu är det äntligen helg igen! Tänkte tvätta bilen idag, och handla mat för imorgon. Då ska vi ha ett litet sexparty hemma hos mig. :) Ska bli så roligt. Sen får vi gå en mysig promenad idag med, så fint väder ju.


Kram från mig och lurvisarna!

Presentation


~det som inte dödar - det härdar~

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards