Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin - 26 augusti 2009 08:40

Suck, vad ska man säga. Här åker jag och R till Grebbestad i lördags på kräftskiva, och jag lämnar då hundarna i vad jag trodde tryggt förvar hos mina föräldrar. Ack så fel...


Gibson, rymmarkungen nummer ett, sprang upp i skogen ovanför huset och när han kom tillbaka haltade han. Han hade lyckats skära sig på något och det blödde en del.

Det slutade med att jag fick hämta en stympad Gibson på söndagen, åka med honom till veterinären på måndagen, de fick skära rent kanterna på såret då han hade slickat dem för mycket och sy ihop tassen. Simhuden rök, men det spelar ju päron.


Nu så går stackaren i bandage som måste bytas varje dag (!) i 10-12 dagar, och så äter han smärtstillande och infektionshämmande medicin.


Fy för sår i tassar! :´(

Nu dröjer nog den där hikingresan ett tag...

Av Malin - 19 augusti 2009 07:02

Oj då, det blev ett ganska långt skutt fram i tiden. Nu är vi i slutet av sommaren :) och följande saker har vi ägnat oss åt i sommar:


Elvis har lärt sig att simma. Numera simmar han riktigt bra! Gibson är duktig simmare, men trots det en badkruka. :) Lustigt att de är så lika men ändå så olika.


Gibson har åkt segelbåt. Han tyckte det var jättespännande, men tog det ändå lugnt och sansat. Roligast tyckte han nog var när han fick springa lös på kobben vi la till vid. En helt egen ö! :)


Har köpt två nya klövjeväskor, Ruffwear Palisades, till de små liven. Gibson tycker nog att det är onödigt att behöva bära något ;) men Elvis tycker verkligen att det är fräckt! Det är lite läskigt när väskan skall på, men när vi väl kommer ut så går han med högburet huvud och lyfter ordentligt på tassarna. :) Det enda som är kruxet är att han inte har vant sig vid att väskorna sticker ut på sidorna, så när han ska kissa så tar de i stolpen/trädet han ska kissa på. Han förstår verkligen inte detta fenomen. Dörrkarmarna har han också gjort sig ovän med. ;)


Måste verkligen säga att det är skillnad på väska och väska! Det är jättesmart att man kan knäppa loss väskorna och ha selen kvar på hunden. Tummen upp! Sedan sitter de jättebra intill hunden, och man kan dra åt lasten och sätta fast väskorna så att de inte skvalpar. Rekommenderas varmt!


Elvis och jag var ute igår faktiskt. Jag tog inga bilder, men ska troligtvis ut idag igen. Får ta bilder då. :)

Jag har köpt en vandringsryggsäck; Haglöfs OXO 550Q som jag "går in" och känner om den sitter bra. Har 30 dagars öppet köp om jag skulle märka att den klämmer någonstans eller så.

Tanken är att vi ska gå ett par mil på bohusleden, tälta över natten och gå tillbaka. :) Gibson är hos pappa nu, han kanske kommer hem idag. I så fall så får han också testa sin klövjeväska. Ska bli spännande och se om vi tycker att det här med hiking är kul...


Jag återkommer imorgon med bilder! :)

Presentation


~det som inte dödar - det härdar~

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards