Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under september 2009

Av Malin - 29 september 2009 21:07

Så, nu var det dags att flytta igen. Kassar med kläder har slängts, ikea-påsar med skräp har kastats, väskor fulla med "spara-grejer" har åkt från surte till eriksberg...

Suck, det är ett jäkla slit, särskilt när man inte har tillräckligt med utrymme att skova in allt som man flyttar i den nya bostaden. :/ Allt samlas så lätt i hallen och står där ett tag när man inte vet vart man ska göra av det.


Elvis och Gibson tyckte nog det var sådär kul idag. Bara flyttrams idag, sorry grabbar. Men jag gjorde faktiskt två riktigt bra grejer idag. Dels så betalade jag av 6300 kr på bil-lånet, tummen upp för det! :D

Och för det andra så köpte jag nästan 40 kg hundmat för 198 kr! :) Den ni! Och det var ingen gammal mat, utan det var ett erbjudande som de hade, och jag råkade få två... :P haha.. gött att slippa lägga ut pengar för hundmat ett tag framöver. :P


Nu har jag precis lagat kyckling med klyftpotatis och morötter i ugnen, och Robban kom hem, så nu blir det mys och god mat och ett glas vin. :)


Av Malin - 28 september 2009 16:03

  Elvis på MH-test   Nu i helgen var det dags för MH-test för Elvis! Mamma, Elvis och jag åkte upp till Karlstads BK klockan sju på söndagsmorgonen, trötta och förväntansfulla.


Vi blev faktiskt lite överraskade över Elvis reaktioner. Han var inte skotträdd, men han var definitivt berörd av skott. Han blev skiträdd för overallen, men han flydde bara ca fem meter bakåt, sedan vände han upp och skällde. Ljudet var han riktigt känslig för, han flydde kanske femton meter in i skogen innan han vände, medan han blev förbannad på spökena och skällde ut dem rejält! Jag blev så förvånad för jag var ju beredd på att han skulle fly igen, så jag tappade kopplet! Aja baja, men det gick bra, fick tag på honom igen.


Haren som jag trodde han skulle vilja jaga, var han inte alls intresserad av att springa efter. Hmm, ja, kort och gott, han överraskade både mig och mamma med vissa beteenden. Hur som helst så var det riktigt kul! Jätteroligt att träffa Mona & Pål och de andra, och att få se lilla Bella. Kan inte i min vildaste fantasi tro att Elvis någonsin har varit så liten! :P


Och några goda skratt fick vi till också. :) Testledaren trodde att Elvis var en tik, Mona trodde jag bodde i Malmö, jag visste inte var jag själv bodde någonstans, Elvis trodde han var lagd åt andra hållet och en stackare fick skorna nerpinkade. Ja, som ni hör så hade vi riktigt knasigt roligt! :D Och Elvis blev kär i en chihuahua, som för övrigt var en hane!! Jaa, herre gud... sicken dag... :)

Ovido - Quiz & Flashcards