Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under december 2009

Av Malin - 29 december 2009 08:48

Hej alla.

Nu var det längesedan jag visade några livstecken här, har helt enkelt inte haft ro att sätta mig.


Julen kom och gick utan några vidare problem. Samma med snön. Synd att den inte kunde legat kvar ett tag. Elvis och Gibson älskar den! De busar och leker som galningar i den! Nu är det bara segt att behöva gå ut och bli blöt och kall utan någon som helst god anledning. Fast killarna måste ju få kissa förstås.


Sitter på jobbet nu. Jag har inte tagit något ledigt i mellandagarna. Tänkte att det skulle bli som förra året; lugnt och skönt, inte mycket rörelse på kontoret och man har tid att göra allt det där man annars inte hinner med.


FEL!


Igår började det med att jag skulle ha växeltelefonen för Ulle är ledig, och jag kom inte riktigt överrens med växeln hur man skulle koppla. F*n. När det väl hade löst sig så började det ringa... och det ringde KONSTANT hela dagen! Och det värsta var att 98% av samtalen bara var klagomål på vinterväghållningen. Bla bla bla, samma sak hela tiden.


"Det är halt här, det är inte saltat där, såhär dåligt har vägen aldrig skötts, vi dör om vi åker ut i detta bla bla bla... "


Att man ens orkar ringa om sådant! Kör försiktigt istället, det är VINTER! Precis som alla andra år vid den här tiden. Suck.


Det hela slutade med att jag inte fick gjort ett skvatt igår. Fick gjort EN stackars plan. Det var ju bättre än ingen i och för sig.

Idag ska jag försöka sätta fart! Jag kommer få så mycket skit för att jag inte är klar annars!


Börjar bli tjockis nu med, och det är nog inte graviditeten. Är ju bara i vecka 14+3 idag... måste komma iväg till gymmet! Bokar det idag!







Skapa flashcards