Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Lek, mys och sovmorgon

Av Malin - 29 april 2013 08:15

Har haft en sjukt mysig helg. Vi har bland annat umgåtts en hel del med syster Jennie, fikat och filosoferat på ikea, provkört nya bilen (som är sjukt snygg och überskön att köra!), cyklat till 4H-gården och hälsat på djuren, vart och hälsat på mormor i stallet och kollat på hus.

Finns inget att klaga på där inte! Vi fick till och med sovmorgon till åtta på söndagen!


Nu väntar en ny vecka, med en ledig dag mitt i veckan! Kommer kännas som att den här veckan går undan tror jag! På onsdag ska vi till Kungsbacka på kosläpp och på lördag ska jag med syster, mamma och moster till Ullared! Yippie! Ska bli superkul! Ser verkligen fram emot denna veckan!

Har även rotat igenom lådan i förrådet med de minsta barnkläderna i för att se vad jag har som passar till båda könen. Känns som att jag har så jag klarar mig i början, så kan man rota mer sen när man vet vad det blev. Att storlek 50 kan vara sååååå litet, och att det var enormt för Alicia i början känns så avlägset. Men snart kanske det är verklighet igen. Nu är det bara fem veckor kvar!


Har gjort ritningar på båda barnrummen för att försöka klura ut om jag ska byta rum för Alicia eller inte. Har väl fortfarande inte riktigt bestämt mig. Svårt som tusan det där! Och blått är det också... *suck!*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards