Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 2 maj 2013

Min valborg...

Av Malin - 2 maj 2013 07:41

... var väl inte riktigt som den var för merparten av övriga sveriges befolkning. Den var med andra ord väldigt lugn. I tisdags jobbade jag heldag på jobbet och konstigt nog var Alicia sist att hämtas från dagis denna dag.

Hon hade en "besvärlig utvecklingsdag" denna dag och jag tog ganska raskt beslutet att vi INTE skulle bege oss ut till 4H-gårdens brasa. R kom hem vid 18-tiden och vi var bara hemma hela kvällen.


Första maj tog vi med oss lite picknick och åkte ner till Kungsbacka för att titta på en utav Arla-böndernas kosläpp. Första gången för oss alla tre, och vi var mer än förvånade över att det var bilkö sista kilometrarna till gården! Jösses vad folk! Men det var väl anordnat med P-vakter och skyltar och man blev mer eller mindre fållad in i en P-plats på en stor äng. Alicia startade dagen med ganska bra humör, men så fort vi parkerat bilen så skulle hon börja bråka igen om kläderna.


Vi mötte upp några kompisar och deras barn och begav oss till gården där vi tittade på kossorna i ladugården innan släppet, åt bulle och mjölk som de bjöd på gratis och tittade lite på aglity och traktoruppvisning innan det var dags för släppet. Korna var som tokiga och de sprang, stångades, knuffades, galopperade runt runt, slog bakut och råmade glatt. Det var faktiskt rätt kul att se.


Efteråt satte vi oss och åt picknick. Alicia skulle inte ha sin jacka på sig och helst inte heller stövlarna. Det var fint väder ute men blåste ganska rejält ute på ängarna så det blev en hel del tjat och tråkigheter. Jag kan inte säga att jag riktigt kunde njuta av dagen, för Alicias humör låg som en hinna över hela mig, jag varken såg eller hörde riktigt vad de andra i sällskapet sa eller gjorde och det känns synd att det lilla ska förstöra en hel dag sådär!


Hon bråkade om detta med kläderna ända tills vi skulle åka hem. När hon till sist somnade i bilen kände jag att jag kunde slappna av litegrann. Så besvärligt och energisugande det är med bråkiga barn! Jag kände mig helt slut, och framförallt lite ledsen eftersom jag antagligen var ett synnerligen trist sällskap denna dag.


Väl hemma igen rastade jag hundarna och sedan kom några grannar över på lite vin (nej, jag fick nöja mig med cola medan de andra fick smutta på rosé... men jag är inte alls avis!) och vi grillade kyckling till middag med pastasallad till. Väldigt gott faktiskt. Grillat måste vara det godaste som finns! Åt middag med en grannfamilj och det var faktiskt väldigt trevligt.


Alicia var segsomnad på kvällen, förmodligen för att hon sov lite för länge på dagen, och inatt var hon uppe flera gånger och vid fyra imorse ville hon gå ner. Efter vattendrickande, kissande, flytt av sovplats och omorganisation i sängen så la hon sig iaf och somnade tillslut om. Det hela resulterade i att jag själv var ganska seg imorse, speciellt med tanke på att vi kollade film igår kväll och kom i säng sent och sen att jag blev störd inatt flera gånger. Har så svårt att somna om nuförtiden också och så fort jag vaknar måste jag upp och kissa.


MEN!

Idag är en ny dag, Robban ska jobba från Göteborg resten av veckan och på lördag ska jag till Ullared med mamma, syster, moster och kusin och Alicia sover över hos farmor och farfar mellan lördag och söndag. Alltså kanske jag har lördag kväll för mig själv med lite skumbad efter en lång dag i Ullared? Vi får se! Kort vecka kvar nu också, så det här borde man ju överleva!


I eftermiddag väntar utvecklingssamtal på dagis och handling. Det lär bli mer mango/passionsorbet, mer majs och champinjoner att grilla till helgen och någon god dryck att läska sig med istället för vin. Kanske lite cider?! Mmmm....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards