Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går jag omkring och försöker vänja mig vid gnistret av min fina ring på vänstra fingret. Tror jag kan vänja mig vid det faktiskt. 


Cornelia växer i vanlig ordning. Napp vägrar hon fortfarande ta, hon går upp stadigt i vikt och nu känns det som att hon börjar bli lite mer med när hon är vaken. Hon tittar och studerar saker mer, hon har börjat "låta" litegrann ibland och hon är väldigt tålig med Alicias hårda kramar och pussar och tjuvnyp och allt. Hon sover nästan hela nätterna, igår var hon uppe en enda gång och åt. Då kanske hon somnar runt 22-tiden för natten så att säga. Väldigt skönt! 

Nu har jag bokat dop med, det blir i slutet av augusti. I samma kyrka som Alicia. Känns skönt att ha det bokat, så det blir överstökat. Det är kul men nu är det så mycket med flytten så hade egentligen ingen lust, men men. Klart hon ska döpas lillan. 


Var på östra på kontroll med Cornelia idag. Gick toppenbra, inga fel på henne. När jag skulle anmäla oss i kassan så sa jag Alicias namn istället för Cornelias. TVÅ gånger också! Herregud, det bara slinker ur mig innan jag hinner tänka. Jag är faktiskt tvåbarnsmamma nu. Jösses. 


Var förbi huset idag och tittade lite, längtar så jag kan dö efter att få flytta in! Ska bli så otroligt härligt! Går och smygspanar på lite inredning och möbler och gardiner och blommor och massa massa annat. MYS!


Nähä, nu gnäller och gnyr hundarna att de vill ut igen, så får väl ta dem innan jag blir för trött. Passa på när Cornelia sover i vagnen. 

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards