Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg under oktober 2013

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39

Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går...

Vi har bott i vårt nya hus i snart tre veckor nu och det går långsamt framåt. Tapetserat och målat två sovrum och ett återstår. Hoppas på att få det klart inom de närmaste dagarna. Inga renoveringsbehov utan bara för att smaken är som baken - delad. Är supernöjd med resultaten i de färdiga rummen, allt tack vare min kära mamma som hjälpt mig med tapetseringen. Utan henne hade det inte gått så bra.

Annars har vi fått monterat två garderober i klädkammaren, och satt ihop en skjutdörr - bara en kvar och lite skenor på det så är det snart fixat (ehum..)! En av fyra garderober i vårt sovrum är monterad (än så länge dörrlös) och bara tre kvar! Och ett extra köksskåp ska monteras med.
SEN ska vi nog kunna få bort de mesta av flyttkartongerna och säckarna med kläder mm så det kan se lite mer hemtrevligt ut. Längtar! Just nu känns det som att hela ikea kan gå å dra nått gammalt över sig och sitt j*vla skruvande... Men, det blir nog bättre när allt är på plats och man kan pusta ut ett tag.

C är inte helt enkel att ha med i denna ekvationen med allt man vill få gjort hemma. Hon ammar och dessutom (vilket egentligen är det största bekymmret) tar hon inte napp! Näpp! Inte någon sort, de bara tuggas på eller fås kväljningar och spyor av. Inget funkar - förutom tuttis! Galet irriterande! Vill ju bara göra massa saker när A är på dagis o jag är hemma, men icke! C är stört omöjlig att kompromissa med. Och hon sover allt mindre och mindre... Bärsele funkar ibland men hon är jättetung och det är inte mkt man kan få gjort (på vettigt sätt) med en stor klump på magen.

Hundarna verkar trivas bra iaf! Har idag gått en promenad runt området och spanat in grusvägar där man kan promenera och rasta hundarna osv. Skönt att få komma ut lite i friska luften. C sov efter en stunds skrikande i vagnen men vaknade (såklart!) när vi nådde ytterdörren...

Så, nu har jag lyckats ladda ur mig lite här med allt skrivande. Nu ska jag slänga i mig lite mat och hämta A på dagis. Sedan får vi se om jag får något vettigt gjort idag alls - eller inte. Only time will tell...

/Tutt-lisa

[Bild]

Skapa flashcards