Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Helvetesstart på kurs och katastrofpromenad

Av Malin - 16 april 2008 22:27

Söndags: Jag och Jannike satt i 4 timmar i sträck (!) och kammade/rakade bort Gibsons tovor. Vi duschade honom och efter 5 timmar var han som en helt annan hund. Något jobbigare har jag aldrig varit med om, men det var helt klart värt det!

TACK Jannike!!!!!


Måndags: Jag gick kurs med både Gibson och Elvis för andra gången. Första gången hade vi bara teori och denna gången skulle vi jobba ute med dem. (Gibsons kurs pratar jag om nu) Han var fruktansvärt dålig! Jag skämdes ganska rejält men man fick sig en tankeställare. Nu jobbar vi intensivt varje dag för att bättra på vår kontakt och flockrelation.


Elvis kurs gick fint. Han håller på att lära sig "sitt fint" (som en cirkushund), lägga godis på nosen, buga, gå slalom, "vinka" och att dra i ett snöre så godis ramlar ner. Han är snabblärd! Jag har dock lite problem med hans eviga skällande...


Tisdags: Jag var ute 1,5 timme med Gibson och tränade med lina. Han var väldigt lyhörd och man kände igen hans "gamla" jag. Roligt faktiskt, att det gick så bra. =) Keep up the good work.


Idag: Total katastrof! Jag var på visning idag efter jobbet på en lägenhet. Det gjorde att jag kom hem lite senare än vanligt. Dagens promenad blev med alla tre hundarna och pappa. Skitjobbigt, om inte näst intill omöjligt, att träna varken Gibson eller Elvis när alla andra i flocken är med. De är väldigt okoncentrerade, snurrar runt benen i kopplena, skäller, trasslar in mig i kopplen, drar... ja, jag erkänner att jag tillslut tappade humöret och blev lite grinig.


Det slutade med att jag ramlade i en grusbacke och skrapade upp mig på ryggen, jag blev vansinnig på Gibson när han inte kom när jag ropade för 100:e gången, jag blev vansinnig på Elvis när han skällde/gurglade som en idiot på en annan hund vi mötte och enligt lagen om alltings jävlighet så "poff" så hade självklart Elvis glömt vad han heter också!


>='( *morr*


Nu ska jag gå och lägga mig med vetskapen om att imorgon gör jag inte om samma misstag, utan då går jag ut och tränar med dem en och en!

Tack för mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards