Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2008

Jobbar i zoobutik idag.

Av Malin - 23 augusti 2008 10:57

Hejsan.

Idag är vi alla tre här i Jannikes zoobutik på radiotorget. (www.belamigo.se) Än så länge har jag klarat mig fint, jag har inte lyckats göra något dumt... ÄN! =)

Gibson och Elvis ligger här bakom disken med mig och vilar. Frukost har de fått och även varsitt grisöra till efterrätt. Mums! Gibson spydde imorse, så han har varit lite hängig och inte velat ha något att äta. Hoppas det bättrar sig.


Nu har det kommit ett antal kunder, och det har gått bra. Jannike, om du läser detta så kommer det komma en kund i nästa vecka med en stor blandras som ska kloklippas. Inte så enkel tydligen och lite osäker mot främlingar, men jag sa att det går bra. =)

Två fyllegubbar har varit här och även några andra som köpt hundgodis och kattmat.

Till och med kortmaskinen lyckades jag med! Om du vill så kan jag jobba här ibland på lördagar när du vill vara ledig. =) Det här går ju fint!


...en kund till! Jippie! Och hundarna sköter sig faktiskt toppen!



Vad ska man hitta på sen när man slutar då? Måste gå en promenad med hundarna, men sedan? Hmm.. får hitta på något bra.

Förresten så är jag på jakt efter en tröja till Elvis som han kan ha när han röjer i skogen. Så många pinnar som fastnar i armhålorna på honom, det är nästan så man inte får bort dem. Om någon har något tips så är ni välkomna. Vill gärna ha en tröja till honom som sitter ganska slimmat, som han kan kissa i, som det inte fastnar massa pinnar på och som är lite slittålig. Något förslag någon? Har änsålänge bara hittat tröjor till små raser, så han får ha en av mina långärmade tröjor. =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards