Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Malin - 1 maj 2008 15:57

Hör och häpna; Charlie har fått en egen hemsida! Den är fortfarande under konstruktion men ni som är intresserade är välkomna att besöka sidan på www.123minsida.se/Charlie-WCT


Där kan ni läsa om Elvis "halvbrors" galna upptåg och hyss och även titta på lite bilder, lägga pussel eller varför inte skicka honom ett mejl? =)


När jag ändå är inne på det, ni som läser min blogg är hjärtligt välkomna att skriva kommentarer till mina inlägg. Det är alltid kul att få lite att läsa, och lämnar ni en adress så kan jag svara er också. =) Ibland så undrar jag över lite saker och då är det kul med någon annans åsikt och att få en möjlighet att se eventuella problem från en annan synvinkel.


-----------------------------------------------------------------------------------


Det var det om det... kom nyss hem från en svettig promenad i skogen. Det var kvalmigt och inte alls skönt att gå idag. Elvis å andra sidan tyckte att det var skitkul, han sprang järnet runt, runt, runt och över stock och sten och busade hejvilt med Charlie. Det är en skam att jag är så dålig på att ta med kameran. =( *skäms*


Nu ligger vovvarna och stensover. Lite jobbigt var det nog ändå. =) Jag längtar som en galning till på söndag, då kommer nästan alla Charlies syskon (förutom en som bor i sthlm) till oss och vår skog. Vi ska grilla om vädret tillåter och låta dem leka och stoja och prata massa hund. Sedan kommer våran nya tränare i apportering dit och så startar vi vår första apporteringskurs här. =) Ska bli så spännande och så roligt! Elvis blir ju dock den enda svarta, men det får han leva med. Hihi, det svarta fåret i flocken, det är han det...


Puh, han börjar bli stor nu den lille skiten. Han har redan börjat trotsa mig litegrann, testa mig. Han har dock inte börjat lyfta på benet än, händer endast vid enstaka tillfällen änsålänge, medan Charlie lyfter på benet varje gång nu och pinkar revir och hela kittet. Hihi, jag är bara glad så länge jag slipper det. =)


I måndags var det kurs igen för både Elvis och Gibson. Det gick ganska bra ändå på Gibsons kurs, tillslut fick jag den responsen jag ville ha. Men instruktören tyckte att han var väääldigt intresserad av lukter, och det är han ju, men hon undrade om jag hade funderat på att kastrera honom. (!) Säger man så som instruktör? Efter att ha sett en hund, dessutom bara på kurs och inte under normala förhållanden, fyra gånger?! Jag tyckte att det var förhastat sagt och om hon nu känner att hon inte kan hjälpa mig så får hon väl rekommendera någon annan? Kastrering är verkligen sista utvägen för mig, eftersom en bekants hund nästan strök med när han skulle kastreras förra veckan! Jag ska kämpa till sista blodsdroppen, och därmed basta!


Nåväl, jag gick även kurs med Elvis och denna gången lärde vi dem att:

  • Snurra runt
  • Gå runt mig
  • Hoppa över benet/igenom armarna
  • Springa i tunneln
  • Leta godis i olika fack på en aktiveringsleksak
  • Backa

Det är roligt att lära dem lite konster, de får jobba med huvudet och båda har skoj. =) Det jobbiga är att portisen tröttnar så fort, därför är det bra att ha många övningar så att man kan köra några stycken olika och sedan vila.


Nu ska jag hoppa in i duschen!

So long!

Ovido - Quiz & Flashcards