Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 28 september 2009

MH-test för Elvira

Av Malin - 28 september 2009 16:03

  Elvis på MH-test   Nu i helgen var det dags för MH-test för Elvis! Mamma, Elvis och jag åkte upp till Karlstads BK klockan sju på söndagsmorgonen, trötta och förväntansfulla.


Vi blev faktiskt lite överraskade över Elvis reaktioner. Han var inte skotträdd, men han var definitivt berörd av skott. Han blev skiträdd för overallen, men han flydde bara ca fem meter bakåt, sedan vände han upp och skällde. Ljudet var han riktigt känslig för, han flydde kanske femton meter in i skogen innan han vände, medan han blev förbannad på spökena och skällde ut dem rejält! Jag blev så förvånad för jag var ju beredd på att han skulle fly igen, så jag tappade kopplet! Aja baja, men det gick bra, fick tag på honom igen.


Haren som jag trodde han skulle vilja jaga, var han inte alls intresserad av att springa efter. Hmm, ja, kort och gott, han överraskade både mig och mamma med vissa beteenden. Hur som helst så var det riktigt kul! Jätteroligt att träffa Mona & Pål och de andra, och att få se lilla Bella. Kan inte i min vildaste fantasi tro att Elvis någonsin har varit så liten! :P


Och några goda skratt fick vi till också. :) Testledaren trodde att Elvis var en tik, Mona trodde jag bodde i Malmö, jag visste inte var jag själv bodde någonstans, Elvis trodde han var lagd åt andra hållet och en stackare fick skorna nerpinkade. Ja, som ni hör så hade vi riktigt knasigt roligt! :D Och Elvis blev kär i en chihuahua, som för övrigt var en hane!! Jaa, herre gud... sicken dag... :)

 
 
Mona

Mona

28 september 2009 16:54

Hej och TACK för en underbar dag. Tur att ni hittade hem igår..hihi. Jag kan hålla med att gårdagen var en mycket underbar erfarenhet. Särskilt när det gäller hundarna. Man får en större förståelse varför hundarna beter sig på ett visst sätt. Så nu vet du vad Elvis/Elvira går för. =) Det var jätte kul att träffa dig och din mamma och så självklart var det UNDERBART att träffa bebisen Elvis/Elvira igen ;). *Skrattar* Jag uppskattade verkligen att ni kom. Kram på er..

http://www.aplicado.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards