Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Malin - 29 maj 2013 10:03

Heeeeeelt galet!! Vi har köpt hus!! Det känns helt ofattbart men samtidigt galet och underbart! Huset är mitt drömhus - helt fantastiskt fint, välbyggt, klockren blandning mellan nytt och gammalt, totalrenoverat (alltså helt kravlöst utan direkta måsten!), vitmålat, stort (240 kvm), lantligt och med massa potential för framtida projekt, så som pool, hundgård, djurhållning på olika vis och massa annat! 


Busshållplats precis vid vägen nedanför tomten, mark att hyra ut/bygga något skoj på/promenera i (ca 4,5 hektar), asfalterad väg med belysning hela vägen till huset (grusväg som uppfart, som vi själva äger), egen ladugård på 170 kvm delvis inredd med garageport och förvaring/verkstad, hönshus/verktygsbod och en gäststuga på 28 kvm med värme och vatten framdraget! 

Trädgården är enbart gräsmatta med en del träd så det är lättskött och vi kan ordna det precis så som vi själva vill ha det! 


Med andra ord - jag älskar det och jag ångrar inte en sekund att vi valde att köpa det! Sedan får tiden utvisa om jag tycker likadant efter ett år eller två men jag är lyrisk! 

Inflyttning är den 1 oktober, så vi har mycket att ordna med tills dess! Få barn och sälja vårt hus bland annat! Men det ska nog lösa sig. Jag går som på rosa små moln och känner en längtan av att bara få "komma hem". Har redan ansökt om dagisplats till Alicia och ska säga upp den vi har nu. 


Vi kommer att bli "bonn-folk" i höst! Haha, galet! 

Bilder kommer inom kort.

Ovido - Quiz & Flashcards