Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 4 mars 2008

Två visningar denna vecka!

Av Malin - 4 mars 2008 13:21

Nu är det allt på en gång! Jag har gått och blivit förkyld, det är visning på en lägenhet i bohus idag kl fem, det är visning på en annan lägenhet i surte på torsdag, jag skulle sätta på en ny klädsel i min bil och jag skulle hämtat hem mina soffor och mitt köksbord med stolar. Men vi får väl se hur jag gör. Jobbade igår trots att näsan rann och huvudet värkte som om kraniet vore två storlekar för litet. Idag har jag tagit mitt förnuft till fånga och stannat hemma. Fan, jag har inte råd att vara sjuk just nu!! Skiiit!


I lördags så började Elvis valpkurs. Det gick ganska bra. Vi övade på kontakten och att de inte skulle dra iväg i kopplet utan hålla kontakt med föraren. Den delen fungerade faktiskt väldigt bra. Sedan skulle en och en gå upp en bit i skogen och gömma sig så skulle ens valp leta upp en. Den delen gick fint när vi gjorde själva övningen, men sedan när vi skulle stå och vänta på att alla andra skulle göra färdigt, det var då det blev problematiskt. Elvis hade ingen lust att stå still, han skällde och gnällde och drog i kopplet när de andra hundarna sprang iväg efter sina hussar och mattar. Jätte-jättesvårt att få honom att bryta beteendet där och koncentrera sig på mig. Jag lockade med godis, men så fort han svalt så vände han sig om igen. *pust* Jag har mycket jobb framför mig.


Leksak har jag redan valt bort, eftersom det inte lockar något. Godis lockar bra, men blir det för intressant det där andra så "blockerar" han och då funkar inte godis eller kroppskontakt eller nått annat heller. Jag måste klura ut något knep. Hmm...


För Gibsons del så jagar jag agilitykurser nu. Tänkte kolla om det fanns någon i partille för de lär vara väldigt duktiga där. Annars får jag leta någon annanstans. Är ju medlem i lerums brukshundklubb så det får bli där isf. Har även planer på att kolla efter någon lydnadskurs åt Gibson. Är inte intresserad av att tävla i det men jag vill ha mer pli på honom. Just för stunden så är han ingen vidare bra förebild...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards