Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Malaco´s Gott & Blandat-påse

Av Malin - 18 april 2012 14:21

Alicia har blivit en sådan liten monsterunge! Hon gapar och skriker, lägger sig på golvet, slåss och nyper hundarna i öronen om hon inte får som hon vill! Galna barn! När ska hon lugna ner sig igen?

Vägde henne förresten häromdagen och vågen visade 9,9 kg (!). Herregud vad hon är liten! 22 månader gammal och väger inte 10 kg än!


Har märkt att Gibson och Elvis fungerar mycket bättre ute på promenaderna om Elvis går lös och Gibson går själv i kopplet. Då blir G mycket mer kontaktsökande och drar nästan inte alls i kopplet, och Elvis lyssnar mycket bättre och går inte så långt ifrån en. Synd att man inte riktigt kan lita på E till hundra procent, annars hade det vart skönt att ha det så på varje promenad. Det är lite kämpigt ibland när man ska hålla koll på två hundar plus en vagn. Får väl träna oftare så kanske han kan bli bra. Han är så osäker på andra hundar att han föredrar att köra den tuffa stilen för att hålla dem på avstånd. Inget elakt, men han morrar och blåser upp sig. Lilla Elvis, du är så söt.


Dagens miss:

Jag satt och väntade på en kollega som satt och pratade i mobilen. Efter en bra stund lessnar jag och tittar på hans mobil som ligger på laddning medan han pratade i handsfreen. Tänkte då för ett ögonblick att jag skulle rycka ur sladden ur väggen (laddaren alltså!) för att samtalet skulle brytas, men sen kom jag snabbt på mig själv!

Herregud, ibland tänker man bara för snabbt… ;)


Snart dags att skicka ut inbjudningskort till Alicias tvåårskalas. Har skissat lite på layouter för detta men inte riktigt bestämt mig än. Vi får se. Jag hoppas hinna med en Ullaredsresa innan dess, så jag kan handla presenter och köpa saker till kalaset. Ska bli kul!


Robban kommer hem imorgon och är faktiskt hemma HELA helgen! Kors i taket! Sedan nästa vecka så börjar han med att åka till Karlstad för att sedan avsluta med militärtjänstgöring så hela nästa vecka försvinner också! Eller där tog jag i, han kommer faktiskt hem och byter resväska på onsdagen. My bad.


Kanske skulle ta och baka lite fredagsfika idag. Har en tanke på att baka något gott, får se vad det kan tänkas bli. Silviarutor kanske? Eller så gör jag min klassiker; snabb kladdkaka med vispad grädde! Kan ju alltid lyxa till den med lite daimkulor eller lila sockerhjärtan… ;)


Häromdagen kom jag och Veronica på att jag är som en Malacopåse Gott&Blandat; lite sur, lite salt, lite syrlig och lite söt. Vet inte hur jag ska tolka det, men jag väljer att tolka det som en bra grej! Lagom av allt kan ju inte bli annat än bra.


/M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards