Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Malin - 4 februari 2008 23:09

Mattan på verandan har fransat sig igen, jahapp, då har Elvis vart i farten - igen! Skor, snören, mattor, fransar, jackor, sockar, underkläder, möbler, filtar - inget går säkert när han är i farten. Han tuggar på allt han kan komma åt. Den lilla råttan, han ruinerar mig. Jannike ringde mig idag och sa att Elvis hade tuggat upp hennes skosnören. Jahapp. Tack för den televerket. I gengäld är jag skyldig henne nya skosnören och en lista med minst 20 st hundnamn. Jag har hittat hälften...


Det andra monstret är Gibson, i alla fall enligt mina grannar och andra i trakten. Han tar jobbet som storebror åt Elvis och Charlie på största allvar och han har fått en väldigt jobbig attityd gentemot andra hundar. När vi är ute på promenad och någon av valparna är med så blir han väldigt eggad när vi möter andra hundar. Han drar i kopplet och ska fram, morrar ganska rejält och beter sig, ja, aggressivt. I alla fall i andras ögon. Jag som ägare vet ju att han aldrig skulle göra något dumt - han är världens snällaste hund. Men han vill markera att det är han som bestämmer, dels för att hans "flock" är med och dels för att han är mitt uppe i tonåren. Bara det är ju en pärs, med inkallningar som aldrig fungerar, matstrejk och allt detta nosande! Jag säger bara det; tikar, försvinn från jordens yta! I alla fall under löpperioderna. Suck, jag vill bara strypa honom när han håller på så.


Elvis kan inte konsten att gå fint i kopplet ännu, och just för tillfället är Gibson inte mycket bättre han, så där dras jag omkring som en vante i stormen Gudrun ungefär. Jättekul, verkligen. När jag VET att Gibson kan. Han KAN gå fint i kopplet, han KAN möta andra hundar på ett rimligt sätt (jag ska inte överdriva och säga att han är klanderfri, men han sköter det normalt sett acceptabelt), han KAN komma på inkallning osv osv. MEN han gör det inte. *morr* På allt detta har man lilla Elvis som rantar runt som en bortblåst kotte och fattar ingenting. Livet kan verkligen vara underbart ibland...


Hur som haver så har jag lyckats skicka iväg ett mejl om hjälp idag. Hoppas på snabbt svar.


På tal om bedrifter så har jag ännu inte lyckats föra över några bilder till min laptop så jag lägger inte ut några idag heller. *skäms på mig*

Ska försöka ordna detta snarast! (det och 20 andra saker) hehe. =)


På kort tid så har jag lyckats med att inte komma iväg och träna och sola trots att jag lovat mig själv det varje dag, jag har inte lyckats få Gibson tovfri, jag har inte lyckats få Elvis att sluta skälla, jag har inte fört över några bilder till min laptop, jag har försovit mig ett flertal gånger och jag har missat ett viktigt möte. Toppen. Nyss fyllda 20 och har redan både minnesförlust och brist på motivation i livet. Härligt...

Ovido - Quiz & Flashcards