Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

Min tuffa lilla tjej! <3

Av Malin - 1 november 2012 16:05

Har haft ett träningsuppehåll nu på två veckor och jag känner mig tröttare än någonsin! Och dessutom är jag inte frisk än! Surt! Här ger man förkylningen en chans och följer doktorns råd och ”vilar” så bara fortsätter det ändå! Blir galen! Nu är det tre månader sen jag blev sjuk, hur länge kan man vara förkyld egentligen?


Så nu tänker jag att det som inte dödar, det härdar! Nu jävlar ska jag svettas ut skiten istället! Har bokat tre pass nästa vecka, och det blir nog ett fjärde också. Nu är jag trött på att vara trött!


För att prata om något roligare så kan jag berätta att Alicia pratar, och pratar, och pratar. Hela tiden! Och hon älskar att sjunga! Hon är jätteduktig och kan hela sånger. Favoriterna är ”bamse, bamse spindel”, ”gubben i lådan”, ”krokodilsången” och ”björnen sover”.

Hon är så söt mitt lilla hjärta.


Igår var det studiedag på dagis och då passade vi på att åka och bada. Åkte till Lerums vattenpalats, och Alicia hade jättekul! Hon simmade med sina puffar, hoppade från kanten som en galning, bubblade bubbelpool och mumsade jordgubbsglass.

En gång hamnade vi bredvid ett annat barn som också skulle hoppa från kanten, hon var betydligt äldre än Alicia men svårt att säga ålder. Fyra år, kanske fem. Hon hade också puffar på armarna. Så stod de på bassängkanten både hon och Alicia bredvid varandra. De tittade på varandra och flickan hoppade i till sin syster (?) som tog emot henne så hon inte kom under vattnet. För det ville hon inte. Och så fick hon hjälp upp igen av systern.


Alicia hoppade i med ett plask, jag tog inte emot henne utan hon åkte under vattnet och flöt upp igen som en kork med simpuffarna, när hon kom upp skrattade hon och tjöt ”igen!” och klättrade upp på kanten – själv! – medan jag var kvar i vattnet. (självklart stod jag i vattnet om något skulle hända, men det behövdes aldrig.)


Hon är verkligen superduktig och man blir så stolt över henne! Och glad över att hon kan hantera det här med vatten som är så viktigt! Tuff liten tjej vi har! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards