Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Banankakan från himlen

Av Malin - 12 november 2012 09:00

God morgon!


Hoppas ni haft en supermysig helg, med fars dag-firande och allt. Jag själv är ju så dålig på sånt att det liksom inte blev av. Blev inte som jag tänkt mig alls, men får försöka väga upp det idag istället.


I eftermiddag har jag tid för att fylla på ögonfransarna igen. Var i valet och kvalet om jag skulle ta bort dem och istället göra nagelförstärkning, men efter MYCKET velande fram och tillbaka så gör jag nog fransarna igen. Det är såååå otroligt skönt att slippa mascara och man ser alltid mycket piggare ut! Jag är ju ganska lyckligt lottad, mina naglar är naturligt vita och ganska långa. Bara jobbigt att de håller på att skiva sig hela tiden! Får ligga i mera med mitt nail-repair-kit! Olja in oftare så de håller sig bättre.


Har lyckats bli förkyld IGEN! Det är helt otroligt! Var ju nästan helt frisk, och så kom det tillbaka på nytt igen. Snorig, hes, hostar och lite ont i halsen. Underbart! Ska gå på den hårt med nässpray, halstabletter och vitaminer! Ska nog köpa apelsiner i stora lass och chocka kroppen med C-vitaminer…


På tal om köpa, igår var vi iväg och köpte doppresent till ett dop på lördag – tvillingdop! Var superklurigt att bestämma oss för vad vi skulle köpa, men vi blev nöjda till sist. Köpte även julkaffe med smak av kanel, samt hasselnötskaffe. Mmm! Mums! Och så fick jag en tidning av farmor med massor av goda recept på julmat och julbak. Knäck, lussekatter, julkakor och massa annat gott! Blir till att baka mycket i december! Får bara försöka hinna klart med alla julklappar innan dess, så jag har det klart. Ska bli så skönt! Denna julen ska verkligen inte stressas fram, utan bara massa mys, bak, glögg och julkänslor. Och jul på Liseberg! Mmmm längtar!


Bakade faktiskt en banan- och chokladkaka igår kväll för vi hade massa bananer som var lätt övermogna. Den blev så otroligt god!!! Helt galet, vi skulle lätt ha kunnat äta upp hela kakan igår! Kul när det blir så bra!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards