Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Malin - 21 mars 2012 13:24

Hej kära blogg.


Som av en händelse så satt jag och läste några av mina äldsta inlägg som handlar om Elvis när han var liten, och hur livet var då. Helt underbar läsning och kul för mig att fräscha upp minnet av hur valptiden och hela livet under den perioden var. Så jag fick blodad tand och nu vill jag börja skriva igen. Får väl se hur länge det blir denna gång, lovar inget!


Alicia börjar bli riktigt stor nu. Hon pratar hur mycket som helst, och massa nya ord ploppar upp var och varannan dag! Det är så roligt att man äntligen kan förstå henne och ha ett fram-och-tillbaka-samtal med henne. Häromdagen använde jag för första gången glass-hotet; "om du äter upp din mat så får du en glass". Jag tänkte att hon förstår ju så mycket nu så det borde fungera. Men det Alicia uppfattade var nog bara "......glass". AHA! Det visste hon vad det var i alla fall, för hon sken upp som en sol, skrattade och pekade på frysen; "däää". Skit också.

Men, tro det eller ej, efter mycket tjat och förklaringar som "vill du ha en glass?(alicia ivrigt nickandes) Ät upp din mat först då", skrik, tårar och ett stort hysteriskt anfall så åt hon faktiskt upp maten, och fick därmed sin efterlängtade glass! Skam den som ger sig! Fast jag tror nog att jag undviker att nämna ordet "glass" under middagen för ett tag framöver ändå, det var kanske lite tidigt när jag tänker efter. :)


Nu är det snart planteringsdags för årets gurk- och tomatodling. Ska nog ägna en dag i helgen till detta, röja i rabatterna så att tulpanerna, pärlhyacinterna och påskliljorna får plats att komma upp, så gurk- och tomatfrön i krukor att förodla inne, rensa i smultronlandet, gödsla i odlingslådan samt kanske plantera lite vårblommor i krukan på framsidan. Mys! Vi kanske ska pyssla med detta på lördagen när Robban är i Tyskland, så får han sig en chock när han kommer hem. ^^


Grannens hund löper och Gibson och Elvis är tokiga! Häromdagen ylade Elvis inne! Såhär har de aldrig någonsin betett sig innan?! Varför börja när man är 5-6 år gammal? Onödigt tycker jag, och jobbigt! De har aldrig varit jobbiga inomhus annars vid löpperioder. Det är bara ute som de luktar massor och drar lite extra osv. Men inne har de alltid släppt det där, tills nu! Why?

Hoppas att hon snart har löpt klart!


Yours truly, Malin

Ovido - Quiz & Flashcards