Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Malin - 26 mars 2012 10:43

Har haft en sådan underbar helg som inte går av för hackor! Startade fredagen med ett mentalt "uppvaknande", för att sedan tillbringa kvällen hos Veronica och en sovande Peter (mestadels sovande iaf) ;). Ida och Tessan var självfallet med, och vi hade det bara så himla mysigt. Satt på balkongen och mös lite, åt pizza och skrattade! Till och med Alicia var på bra humör, och höll sig länge innan hon tillsist blev för trött.


Lördagen bjöd på ett späckat schema, inte alls vad vi hade tänkt oss. Saras Alex och Robban iväg till Tyskland hela dagen och Sara och jag skulle bara njuta av den utlovade solen, påta i trädgården, plantera lite, mysa och leka med barnen och dricka lite vin. MEN! Det blev inte så molnfluffigt och mysigt som vi tänkt oss...


Barnen vaknade kl 6 (!), vi åt frukost tillsammans vid halv åtta, och sedan var planen att vi skulle åka tillsammans till Plantagen och handla blommor kl 10. Men där sprack det. Halv tio var Alicia dödstrött och jag fick gå hem och lägga henne. När hon sedan vaknade så fick vi skynda som fan till Plantagen för att hinna hem i tid till å ta över babywatchen för Neo så Sara kunde köra Natalie till kalaset hon skulle på kl 13. Sedan åkte hon ner till Plantagen medan Alicia och jag planterade våra penséer. När hon kom tillbaka ställde jag mig och gjorde pannkakor med en hungrig Alicia klängandes i benen. Då kom solen fram ur molnen en stund och jag sprang mellan altanen och spisen.


Pusslandet höll i sig hela dagen, fram till kl 17 då vi klara och fina för kvällen hällde upp varsin öl och satte oss i soffan hos Sara. Pust! Timmarna gick fort den dagen, *poff* så var klockan redan fem. Kvällens gäster började droppa in vid kvart över fem och när jag gick hem och lade Alicia vid halv sju så hade fyra stycken dykt upp.

Alicia somnade som en stock, och kvällen hos Sara blev kanonkul! Vi hade så roligt och trevligt allihop, och lite senare dök även Veronica och Jenny upp. Vid elva-tiden så kom grabbarna hem och vi hjälptes åt att tömma släpkärran. Det krävs en hel del för att täcka upp sommarens bröllop kom vi fram till. :)

Vi gick hem och la oss vid halv ett, glada och nöjda. Vi hade ju ändå ätit kvällsmat i form av uppvärmd pyttipanna och rödbetor. ^^


Söndagen bjöd på mycket finare väder för vår del, och även en oväntad sovmorgon! Fick Alicia till att somna om och vi gick tillslut upp kl 10!! Fantastiskt! Jag mådde väl som jag förtjänade, men det var det värt!

Efter frukost träffade vi grannarna som satt ute i solen (alla med solglasögon på sig, en tillfällighet?) och där satt vi och mådde dåligt ihop en stund. Alicia var på lekplatsen och lekte med de andra barnen och Robban åkte iväg på lite ärenden.


Vid halv två åkte Robban, Alicia, hundarna och jag iväg till farmor och farfar på våffelfika. Vi satt ute på altanen och åt som vanligt alldeles för många våfflor. Alicia somnade i Robbans knä och vi hjälpte farfar med att resa flaggstången. Vid halv fem åkte vi hemåt och då var det grillmiddag med långbord i Saras och Alex trädgård. Alla hade med sig eget kött, någon hade gjort en sallad, och några hade gjort potatisklyftor i ugnen. Väldigt mysigt och gott! Vinet smög sig fram igen och det var faktiskt gott idag med!


Så, summa summarum så har helgen bjudit på väldigt många skratt, solsken, våfflor, vin och umgänge med goda vänner! Det enda jag ångrar är att inte hundarna fick mer promenader än vad de fick, men det får vi ta igen i veckan istället!


Ha en underbar måndag!

/Malin

Ovido - Quiz & Flashcards