Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 2 april 2013

Av Malin - 2 april 2013 10:01

Påsk – nu är det över! Detta årets påsk har firats i det lugna. Vi var uppe på Orust i lördags med Alicias kusiner och myste. Tyvärr blev påskbrasan inställd pga eldningsförbudet, men vi hade det trevligt ändå.

Söndagen bjöd på gott väder och vi mös en stund ute jag och Alicia medan R var iväg och handlade lite. Ett stort plus med helgerna är all den tid man har att lägga på ultra-super-mega-god frukost! Me looooove frukostar!!



När R kom tillbaka fick Alicia sin första radiostyrda bil! Det tyckte hon var kul! Hon var dock inte så duktig styrman… ÄN! Han köpte även en sodastreamer, äntligen! Nu slipper jag hålla på och kånka hem påse efter påse med bubbelvatten! Me like!!


 

Sedan hälsade vi på mina föräldrar i Gunnilse, Jennie gjorde nyttiga bars till oss som tilltugg om man blir sugen. Faktiskt mycket godare än jag trodde! Och enkelt att göra! Mamma bjöd på middag; flygande Jakob med twist. Väldigt gott! Jag som inte brukar tycka speciellt mycket om flygande jakob blev lite överraskad över hur gott det var!


 

Igår hade 4H-gården familjedag med ponnyridning, lotterier, korv med bröd, våfflor, poängpromenad mm. Vi och alla grannar gick dit och mös en stund i solen. Alicia vågade/ville inte rida (till min stora besvikelse!), hon ville bara klappa dem. Hon fick fiska fiskdamm och vi köpte lotter på Hund- och kattlotteriet och vann 3:e pris! Ett koppel, ett koppel med blinklampor på, en adressbehållare stor nog att förvara mitt lillfinger i (!) och en komönstrad fleeceväst i storlek ”chihuahua” . Om någon vill ha den så hojta till.

Sedan gick vi hem och tog fram våra utemöbler och fixade grillunch – korv med bröd till barnen och korv, kött, sallad och potatismos med vitlökssås till oss andra. Mums! Solen värmde gott på altanen med så ett tag satt vi i bara t-shirt. Härligt! Barnen lekte och skrattade, hundarna hade fått märgben som de snaskade på och alla bara hade det supermysigt! Detta vädret har vi längtat länge efter!


       


Idag åker R till Stockholm igen och kommer förhoppningsvis hem på torsdag. Suck. Får hoppas att Alicia sköter sig denna veckan. Särskilt spännande blir det ju nu, när hon lämnat alla sina nappar till lillkusinen (som inte är så liten, men ändå)! Hon har faktiskt skött sig över förväntan nu i två dagar, väntar bara på bakslaget… har jag tur så kanske det aldrig kommer ett?! Sa till på dagis idag med, och Alicia blev så stolt! Sträckte på sig och sa ”jag är stor nu!” Sötunge! Hoppas jag känner samma när jag ska hämta henne i eftermiddag…

Jag behöver heller inte vara helt själv hemma, har tvingat syster att bo hos mig tills R kommer hem! Känns bra att ha något stöd iaf.


Jag var ju på MVC i förra veckan också, allt verkar bra med den lille/lilla. Är två cm större än förra gången, och väger 2 kg mer än förra gången. Får se hur detta slutar! Mitt järnvärde hade gått ner lite också, helt normalt, men om det har gått ner mer till nästa gång så får jag börja äta järntabletter ett par dagar i veckan. Urk, vill inte. Håller tummarna för att det planar ut.

Går nu in i vecka 31 och jag känner mig större än någonsin…


 

Ovido - Quiz & Flashcards