Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 23 april 2013

Av Malin - 23 april 2013 10:13

Helgen som gick var helt fantastiskt skön! På lördagen var vi och hälsade på min farmor och farfar och blev bjudna på supergod lunch. På söndagen fick vi besök av mina goa barndomsvänner med familjer, och vi grillade och lekte på lekplatsen och mös i solen! Helt underbart!


---


Hittills denna veckan har Alicia skött sig helt okej, hon har haft sina gråt-och-skrik-stunder men de har vart kortare och känts överkomliga ändå. Ser positivt på denna veckan! Har jag tur så kommer R hem imorgon eller på torsdag. Sedan ska han iofs tillbaka och jobba mellan fredag och lördag och kommer hem lördag kväll. Det blir en hel del ensamhet, fast jag hinner inte känna efter så mycket. Det går oftast i 110 från jobbet tills Alicia somnar vid 19:30. Därefter är jag helt slut och somnar allt som oftast i soffan vid 21…


Igår var ändå en bra dag. Alicia bråkade lite på morgonen vid påklädningen, som vanligt, men samlade sig igen innan jag lämnade på dagis. Vid hämtningen skötte hon sig helt okej, fick dock bara knäppa EN knapp på tröjan och hon skulle prompt ta på sig västen själv utan hjälp.. vilket var lite svårt eftersom tröjan som hon inte ville knäppa hängde i vägen för hennes arm och hon blev så arg… det är inte lätt att vara liten.


När vi sedan gick ut och rastade hundarna så cyklade hon trehjulingen, jätteglad och nöjd över det! Till middag blev det pannkaksrester för Alicias del och korv och potatis-rester för min del. Alicia åt jättebra och slukade nästan två hela pannkakor med grädde på.

Sedan badade vi en stund och lekte affär och bageri i badet. Efter det fick hon välling och vi mös i soffan tills barnprogrammen på tv slutade vid sju. Då gick vi upp och borstade tänderna och läste saga. Sedan somnade hon!


---


Har nu gått in i vecka 34 och om förlossningen skulle starta så görs inget för att stoppa det. Bebisen är stor nog att klara sig bra, och behöver endast extra värme och mat. Lungorna ska klara sig bra säger de, och långt ifrån alla behöver ligga i kuvös. Bebis är nu ca 46 cm lång och väger runt 2300 gram.

Bebis rör sig otroligt mycket och knör runt ordentligt där inne. Jag mår väldigt bra, men har lite ryggvärk i slutet av ryggen och kan ibland få ont i fötterna om jag stått och gått mycket på en dag. Men jag ska inte klaga, klarar mig fint. Nu är det inte långt kvar, bara 6 veckor!


Den årliga Ullaredsresan är inbokad till näst-nästa helg. Förhoppningsvis är det inte packat med folk, och jag hoppas att jag orkar gå där hela dagen. Får väl sätta mig någonstans och vila en stund om jag blir trött. Ska bli kul!

Ska köpa lite grejer till bebisen, och jag skulle även behöva röja bland bebiskläderna i förrådet innan för att se hur mkt jag har som går att använda till båda könen. Tacksamt att de föds i samma månad, då stämmer förhoppningsvis storlekarna och säsongerna på kläderna.


Vi ska även köpa ny säng till Alicia. Ska ta och kolla upp det nu faktiskt. Tror jag har bestämt mig.


---


Hade med hundarna till lekplatsen i söndags, och då kom det fram en annan hundägare med sin hund och frågade om de fick leka. Och det fick de. Släppte Elvis först, och tvekade lite om jag skulle släppa Gibson med tanke på att han alltid sticker iväg när han lekt färdigt. Men bestämde mig för att han också skulle få vara med, så jag släppte honom också. Det blev en lite hårdare lek då, mer morr och prat och det har väl lite att göra med att de blev två mot en också.

Men då blev den andre ägaren skraj, kopplade sin hund och pep iväg! Gibson och Elvis tittade efter dem, snopna över att bli snuvade på sin lekkamrat. Det var lite småroligt, han trodde väl att de började bråka, men så var inte alls fallet! De lekte och tyckte att det var jättekul!

Synd att den andre ägaren inte förstod det, eller stannade tillräckligt länge för att fråga.

Ovido - Quiz & Flashcards