Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 23 februari 2008

Slottskogspromenad i blåsten

Av Malin - 23 februari 2008 15:50

Kom nyss hem från vår blåsiga promenad i slottskogen. Niklas och jag tog med Gibson och Elvis och stack iväg till stan. Det gick faktiskt över förväntan bra. Vi mötte hundar, joggare, cyklister, småbarn, barnvagnar och det gick jättefint. Elvis drog och skällde vid något tillfälle men annars skötte han sig fint. Känns som att det är lite lättare att avleda honom numera, men det är vid väldigt få tillfällen än så länge. Vi tittade även på getter, fåglar, kronhjortar, grisar, hästar, påfåglar, sälar m.fl De båda vovvarna tittade nyfiket på dem men sa aldrig någonting.


Det var jätteroligt att de skötte sig såpass bra. Var lite orolig över att Elvis skulle skälla på alla djur han såg, men icke. Han överraskade mig med att sköta det snyggt. =) Toppen!


Ska träffa min "gamla" tränare Mette Klavenes nästa vecka, så ska hon titta på Gibson och Elvis och se hur man bäst ska jobba med dem. Särskilt Gibson, för Elvis ska börja valpkurs nästa lördag och då blir det andra bullar. Men Gibson skulle jag behöva lite tips och råd med. Ska bli skönt att få lite experthjälp. =)


Min mormor har fyllt 65 år häromdagen, och nu ska hon ha fest ikväll. Jag har lovat att stå i baren, puh. Är hur trött som helst. Var och tränade body pump igår, och sedan var jag hos Jannike o Tob o tittade på ratatatatatatatooo. =P Kom väl hem vid halv två eller så. Och imorse väckte hundarna mig vid halv nio som vanligt. Ingen sovmorgon här inte!


Elvis och Jannikes nya papillon Gizmo (det skiljer ungefär en månad på dem) funkar jättebra ihop! De lekte hur mycket som helst igår när vi träffades. Jätteroligt att se dem, de sprang runt och brottades och var helt vansinniga! =P


Ska på valpträff den 8:e mars. Synd att det är samma dag som jag har valpkurs, då missar jag antagligen den. =(

Hepp, nu måste jag börja göra mig iordning för mitt extraknäck som bartender åt mormor. =)

Ciao!

 
 
Kennel Aplicado

Kennel Aplicado

26 februari 2008 17:44

Vi tar valpträffen den 9 mars istället så att du inte missar din valpkurs ;)
Mailar dig snart!
Kram från oss i Värmland

http://www.aplicado.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards