Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Malin - 16 oktober 2009 08:42

Busig! - Elvis      Malin            Elvis <3        Frost


Gårdagen var ju helt underbar! Frostig och härlig! Efter jobbet så gick Gibson och jag en långpromenad. Elvis hade följt med Robban till Skatås för en löptur på 8 km, och jag behövde lämna tillbaka lite hyrfilmer, så jag tog tillfället i akt och tog en powerwalk med Gibson:

Eriksberg - Eketrägatan - Wieselgrensplatsen - Vågmästareplatsen - Inlandsgatan (Ramberget) - Eriksberg


Riktigt skönt! Den sista biten (Inlandsgatan - Eriksberg) sprang vi. Gibson var såå nära att fälla mig när han genar från sin sida (vänster) till diket på höger sida. Jag snubblar över honom och vi springer just då i nerförsbacke, så vi hade fått upp bra fart! Det var ett mirakel att jag hann återfå balansen och undvika att ramla över Gibson. Shit!

Det är en av anledningarna till varför Robban springer med Elvis och inte med Gibson...


Hur som helst så handlade jag på Eriksberg innan vi tillsist gick hem. Då hade vi varit ute i 1,5 timme. Skönt! Det blev moussaka till middag. Jag har aldrig gjort det innan, och för att vara första gången så blev den helt okej. Jag var riktigt skeptisk innan den åkte in i ugnen, men den blev ätbar. Lite väl rinnig, men annars helt okej.

Robban tyckte nog den blev sådär, men å andra sidan är han nog inget större fan av auberginer... (jag hade för övrigt i squasch också, hälften av auberginerna såg äckliga ut, så jag slängde dem.) Kanske var därför den inte blev så bra?


Jaja, hur som helst så blev vi mätta och belåtna, och det är ju det som räknas. Glad

Imorgon ska Jannike, Amanda och jag åka upp till Alingsås och hälsa på Sanna och hennes lille Charlie. Ska bli roligt!

Ovido - Quiz & Flashcards