Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Fotografering och bröllop

Av Malin - 8 september 2010 20:33

SÅ! Nu har vi gjort klart alla bilderna till försäljningen av lägenheten. Tack så jättemycket Ida för hjälpen med fotograferingen och redigeringen av bilderna, och tack så jättemycket mamma för hjälpen med städningen, hundarna, blommorna och flyttarna av allt skit vi har här.. ;) Nu får vi se om Andreas blir klar med texterna också så får vi se hur det går sen när det är dags för försäljning!


Lilla tösen sover gott i soffan


I lördags var det även dags för bröllop! Mats & Elena gifte sig, och det var ett fantastiskt vackert bröllop! Jag är glad över att vi fick komma och vara med och fira deras stora dag, och jag önskar dem all lycka. Om jag någon gång gifter mig så vill jag definitivt att det blir lika fint och lyckat som deras!


 

Elena & Mats

 

Idag har fröken Alicia och jag vart på bvc och hon fick sin första vaccination - inte vidare populärt. En spruta i vardera lår, usch och aj. Hon var ledsen en stund men efter lite tuttis så lugnade hon ner sig. Som barnmorskan sa; tur att de har så kort minne när de är små. :)


    


Här kommer några bilder som jag vill dela med mig av:


Vi skulle åka till Uddevalla och campa tillsammans med Rickard och Jenny bland andra, och vi hade en hel del packning med barnvagn och allt så Gibson och Elvis fick ha sina bilbälten och åka i baksätet tillsammans med mig. Men Gibson tyckte det var skönare på golvet så han la sig, på RYGG, bakom förarsätet!


Gibson hittade en egen ställning: på rygg!


Japp. Det där är min hund, galenpannan! Och Elvis som är lite åksjuk misstänker jag, han sitter hellre så han kan se ut genom rutan!


Nåväl. Väl framme på campingen så tog jag en bild när hundarna låg på verandan till vår stuga. Gibson närmast kameran och Elvis i bakgrunden.

     

Elvis & Gibson

 

Sedan fick vi några jättesöta bilder på en blåmesunge som höll på att flygträna och nästan kolliderade med min panna!


Söt blåmesunge


När Ida var här på besök senast så hade hon med sig lite bilder hon hade tagit på BB när Alicia var nyfödd. Här är några av dem:


           

På BB - 1 dag gammal Alicia

 

Det var det jag hade att dela med mig av idag. Nu är det matdags för en liten fröken här tror jag visst...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards