Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 1 oktober 2012

Av Malin - 1 oktober 2012 14:33

    

Ja, jag erkänner… jag är en periodare. Punkt.

Jag orkar bara skriva ibland, därav de långa glappen. Men sånt är livet, toppar och dalar.


I helgen har jag varit duktig. Tvättat bort all tvätt och höststädat på framsidan huset. Japp, ni hörde rätt! Har tömt alla krukor på gamla vissna sommarblommor, plockat bort alla leksaker och slängt massa skräp, plockat bort slangvindan, rensat bort allt ogräs mellan stenplattorna (med ett grillspett!), handlat blommor, planterat höstblommor samt spolat och sopat. Herregud! Klapp på axeln till mig! J


Har nu en lätt träningsvärk av den obekväma ställningen vid ogräsrensandet, ont i fingrarna efter det otroligt obekväma grillspettet (!) och efter det idoga sopandet.

Men OJ så fint det blev! Nu är det bara det roliga fixet kvar!


Alicia är som en hormonstinn tonåring; humöret är surt och gnälligt eller argt. Man får verkligen ha gott om tålamod och orka vara konsekvent HELA TIDEN! Detta är värre än den jobbigaste hund vill jag lova! Men hon har också sina solskensstunder och då är hon helt underbar. Och tur är väl det…


Börjar även känna att när vi nu går in på femte veckan så börjar jag och min hosta/förkylning (ja, jag vet, hemskt att man börjat ge den ett eget ”jag”) äntligen komma till ett vägskäl. Så jag tänkte att vad är väl bättre att fira denna vändpunkt med än träning?    Bokat tre pass denna veckan, men bara lugna pass; bodybalance och yoga. Det kunde även vara en bra uppladdning för mina nerver med Alicia…


Har fått en del julstämning redan nu, det är väl det ruggiga vädret som gör det. Tänder massa ljus på kvällen och myser riktigt ordentligt. MYS! Snart är det dags för julbak och annat. Tänkte även att jag skulle försöka ligga i fas med julklapparna i år. Får se hur det blir med det…


Ta hand om er, mys riktigt mycket och njut!

Ovido - Quiz & Flashcards