Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Malin - 12 oktober 2012 14:19

..är när man är suuuupertrött och bara längtar hem!

Skulle önska att jag kunde åka hem nu, att hemmet är städat och middagen redo när jag kommer. Att Alicia är hämtad och kommer springande mot mig i dörren och kramar om mig. Att hundarna vart ute och lekt i tre timmar och ligger på altanen i sista kvällssolen och tuggar på ben. Att kylen och frysen är fulla av mat och skafferiet är knökat med godis och gott bröd.

Att någon tappar upp ett bad åt mig efter middagen och underhåller mig en stund. Pratar om intressanta saker och skämtar. Masserar mina axlar och sedan tänder massa ljus och läser högt för mig. Somnar in i nybäddad säng...   


...kvicknar till på jobbet och inser att jag har 1,5 timme kvar att jobba, sedan är det förbi tappen och tanka för att sedan åka vidare till affären och handla. Hemåt i ilfart, hungrig som en varg och äta hamburgare innan jag däckar i soffan...   


Life sucks sometimes.

Av Malin - 12 oktober 2012 08:56

Jobba hela dagen. Tvätta på lunchen. Hämta gråtande barn på dagis. Laga mat. Äta. Tina bullar. Styrelsemöte. Lägga ledset barn 18 ggr. Städa i köket efter barnens cupcakesbak. Vika tvätt. Göra kvällsmat. Duscha. Äta kvällsmat. Sova.    

Ovido - Quiz & Flashcards