Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 8 februari 2013

Av Malin - 8 februari 2013 08:07

Gick på aerobicsen – not good! Var okej till en början, men mot slutet av passet fick jag ondare och ondare i huvudet och jag övervägde starkt att gå ut från passet och åka hem! Men avslutade det iaf.


Efteråt hade jag jätteont i huvudet och det höll i sig hela kvällen, alvedon till trots!   



Och det har inte slutat än kan jag säga. Då är det tre dagar ikväll. Inte bra. Så nu har jag bestämt att jag inte ska träna mer under denna graviditeten. Det är hjärnskakningen som spökar troligtvis, och innan den är bra (om den ens är bra då, vilket jag verkligen hoppas! Kan inte ens snyta mig utan att det gör ont i huvudet, hur ont skulle det inte göra i huvudet att föda barn då?!! Smärta kommer det vara tillräckligt av…) så kommer jag förmodligen ändå att vara för stor och otymplig och kanske även andra graviditetsbesvär så det känns bättre att frysa kortet nu. Så kan jag ha nytta av det efter förlossningen, för då kommer jag VERKLIGEN att behöva det (så mkt godis som jag äter)!     


Och ja, trots att jag längtar till barnet är fött och det ska bli jättespännande och allt det där, så kan jag ändå inte sluta sura över att jag numera ”bor” i någon annans kropp / någon har tagit över bestämmanderätten över min kropp, och jag kan inte göra något åt det alls! Det är bara att gilla läget och ”go with the flow”. Superenkelt med en graviditet som med Alicia – den knappt märktes av, så löjligt enkel var den!

Annat är det med den här. Satans! Blir så grinig när man efter knappt halva tiden har ont här och där, öm där, trött av att sitta på huk, magen är redan i vägen för mig… KLUMP!


Vi var och hälsade på Veronica, Peter & Levi igår i nya lägenheten. Superfin lägenhet verkligen, med stora luftiga rum och fina tapeter (eller hur var det nu)?    Ida & Nicke kom också, så fikade vi lite och myste. Alicia var på toppenhumör, skulle leka med Levi och Veronica och Ida mestadels hela tiden. Sjöng för oss gjorde hon med, så fint. En sak är säker och det är att hon inte är speciellt blyg av sig i alla fall. Skönt!

Tack för igår kompisar! Jättemysigt och jag ser fram emot att se lägenheten igen när flyttkartongerna är borta och Veronica fått ”pimpa” den i sin egen stil…     


Alicia vinkade som en tok till dem i fönstret när vi gick, och sedan tog det inte många minuter förrän hon somnade i bilen på vägen hem. Det var bara att bära upp henne till sängen så var den kvällen gjord. Får borsta tänderna extra noga idag istället efter allt fika.   


Det är inte sant, jag måste handla IDAG FREDAG igen!!!! Detta blir tredje förbannade fredagen när jag måste handla för att listan hemma bara växer och växer, bara på en veckas tid!! Jag fattar inte hur det kan behövas handlas så jäkla ofta?! Till och med hundmat måste handlas, IGEN!!! Sjukt detta!


På tal om hundmat så har Gibson och Elvis snäppt upp sig fullständigt. De äter numera upp sin mat! Frukosten är slut vid lunch oftast, ibland är den kvar till efter jobbet. Men då är den garanterat uppäten, och kvällsmaten är slut redan på kvällen oftast, eller senast morgonen därpå. Superduktiga har de blivit! Innan fick man bara fylla upp till full portion igen för de åt så oregelbundet och dåligt. Oftast på natten. Men nu är de jätteduktiga! Kan nog till och med ge Elvis hans medicin i maten nu, förr vågade jag inte för han åt ju aldrig upp när han skulle. Känns verkligen jättebra! Duktiga mina små varelser blivit!

Drömde om Gibson i natt med, vi åkte buss…


   

Underbaringen Gibson - Promenad i vårväder


För min och min kropps del så blir det numera promenader istället för gym. Många promenader! Eller fler än vanligt iaf - och längre! Till mina små trolls stora glädje.   

Ovido - Quiz & Flashcards