Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Malin - 8 mars 2013 11:26

Hemma igen efter en vecka i soliga Egypten! Underbart varmt och skönt och avslappnande – har inte gjort ett skvatt på åtta dagar!


Semesterns tre största plus:

  1. Solen! Underbart med värme! Härliga sommar och härliga bränna!
  2. Badet! Riktigt avslappnande, svalkande och roligt, framförallt för Alicias skull!
  3. Mobilfritt! Hade min iPhone avstängd då jag inte vågade ha den på för det skulle kosta skjortan om den hämtade något från nätet och jag hade inte kollat upp så noga hur man skulle göra, samt att jag inte hittade någon info att det skulle finnas någon wifi på hotellet. Det var faktiskt väldigt skönt, att inte behöva bry sig om den och att inte ha en aning om vad klockan är på en hel vecka.

Semesterns tre största minus:

  1. Maten! Den var smaklös, kändes inte alltid jättefräsch, brödet var som skal utan innehåll och kaffet ska vi inte tala om…
  2. Shopping/stadskärna. Det fanns ingenting förutom sand runt hotellet. En stor gata ledde från flygplatsen till hotellet, den slutade strax bortanför hotellet. På några ställen längs vägen fanns lite affärer och turistgrejer men det kändes absolut inte lockande att gå där. Det var helt öde med folk. Hade man stannat längre än en vecka så hade man gått och dött av tristess…
  3. Solbrännan! Jag har en schysst bränna, men man börjar ju flå redan efter en vecka! Oh no! Hold on! Duschar i duschcreme med olja och smörjer in mig varje kväll – men det hjälps inte. Har man börjat flå så har man. Satan! Får fixa detta på något vis. Känns underbart att slippa vara likblek längre!

Summering:

Det var skönt och avkopplande med semester, och underbart med sol och värme. Dock skulle jag aldrig välja att åka tillbaka till Sharm-El-Sheikh igen – det var inget där som skulle kunna locka mig tillbaka. Möjligtvis snorklingen – som de gjorde en hel del reklam för och som jag hört och läst ska vara väldigt bra. Men det får bli när man reser med fler i så fall, så att man har möjlighet att åka utan barn. 


De två bästa kvällarna var utan tvekan när vi åt ute på T.G.I Fridays ena kvällen och avslutade på Starbucks (en FRÖJD vill jag lova!) och andra kvällen åt vi på Hard Rock Café. Båda kvällarna åt vi kött – gud i himmelen så gott det är! På Hard Rock åt vi så mycket mat att vi fick bokstavligt talat rulla hem igen.


Alicia blev även hon uppvaktad som en prinsessa på båda ställena, där servitören på T.G.I Fridays ville att vi skulle ta en bild på dem båda och så frågade han om han fick lägga ut den på FB.. ;) Han var den ende som fick henne att äta och skratta under middagen.

På Hard Rock fick hon ballonger och servitören lekte och dansade med henne och hämtade jordgubbar och ananas åt henne flera gånger. Hon fick även mangojuice och han kändes uppriktigt barnkär, i motsats till övriga på hotellet som kändes lite skumma ibland.


Flygplansmaten på hemresan toppade nog allt; kryddiga pannbiffar med potatismos och lingonsylt och en supergod sallad med kalamataoliver och fetaost! Mmm mums!!

Flygresorna gick faktiskt väldigt bra, trots att planet var pyttelitet och sätena relativt hårda så gick både dit- och hemresan väldigt bra för oss alla!


Hur som helst, här kommer lite bilder från resan:


         


Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards