Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Malin - 27 mars 2013 10:20

Vi hade en supermysig dag igår, Alicia och jag! Det gick alldeles utmärkt att hämta på dagis, och när vi kom hem gick vi en liten promenad tillsammans med hundarna. När vi sedan kom hem vispade vi grädde och stekte pannkakor som till slut blev en pannkakstårta, till Alicias stora glädje! Hon åt jättebra, och det var verkligen barnsligt gott! Endast med sylt, grädde och lite hallon på toppen. Mums!


     


Det är ju tur att det finns både toppar och dalar med det här med barn, igår bad hon mig om mer dricka, och när hon fick det så sa hon "tack snälla mamma!" Lilla älsklingen!

Efter (den ganska sena) middagen läste vi lite böcker, tog på pyjamas, borstade tänderna, läste en sista bok och sedan gick hon och la sig. Somnade nästan omedelbart (nåväl, så fort jag gått ner för trappan hörde jag hennes fotsteg som sprang in i vårat sovrum)… men därefter var det tyst.   


Jag rastade hundarna, tappade upp ett bad, vek tvätt, diskade, satte igång diskmaskinen, gjorde iordning ett glas bubbelvatten (som Alicia alltid säger) och skar upp morötter och blomkål. Sedan la jag mig i det varma skumbadet med nyttigt snacks och bästaste boken om Mr. Grey.


En dryg timme senare scrubbade jag av hela kroppen noga, smörjde in mig med solkysst bodylotion och gick upp och lade mig. Så låg vi hela flocken samlad i våran dubbelsäng och myste tillsammans. GOS!   

Ovido - Quiz & Flashcards