Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 26 mars 2013

Av Malin - 26 mars 2013 16:08

Efter en mycket utmanande och minst sagt besvärlig vecka så var helgen som gick mycket avslappnande och skön.


Fredagsmiddagen blev ugnsbakad lax, potatismos, hollandaisesås, sallad och baconrullad sparris. Otroligt gott! Till och med Alicia tyckte om sparrisen! Kul!

På lördagen fixade vi med lite ommöblering i bebisens rum, flyttade om i Alicias rum, kollade på lite husvisningar, fikade hos mina farföräldrar, jag gick en längre hundpromenad och kvällen ägnades helt åt mys. Tror vi la oss rätt tidigt, vi var trötta båda två.


Söndagen blev en shoppingdag i stan, utan barn! Min farmor och farfar tog sig an Alicia medan Robban och jag åkte till stan och shoppade loss. Blev lite nya kläder till mig, lite nya kläder till Alicia, lite nya kläder till bebisen, lite nya kläder till Robban, en sväng förbi apoteket, skoaffären, köpte en mätgrej till skor och så lunchade vi på Kungstorget. Supermysigt!

För min del avslutades det hela med en stor vaniljlatte på Espresso House också (Robban dricker ju inte kaffe). Mumma! Så himla gott!


Helgen har med andra ord vart helskön! Nu väntar två dagar utan Robban igen då han åkte till Polen idag och kommer hem imorgon. Hoppas Alicia kan hålla sig i skinnet till dess åtminstone. Får se hur det går nu snart, med dagishämtning och hundpromenad. Can´t wait! …


PS. Imorgon väntar besök hos BM – spännande! DS.

Ovido - Quiz & Flashcards