Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 2 december 2007

Av Malin - 2 december 2007 19:48

Idag fick de varsitt litet oxben för jag kände att jag behövde en paus, och tänkte att det kunde vara ett bra tidsfördriv för en stund. Men icke. Jag tittar till dem efter en stund och ser att Elvis inte har något ben. Charlie och Gibson ligger och tuggar men Elvis går runt och tigger ben av dem och letar liksom efter sitt eget. Jag tittar men hittar inte hans ben. Vart fasen kan det ha blivit av? Han kan ju omöjligt ha tuggat upp det redan? Eller?


En stund senare tittar jag till dem igen, och då kommer jag precis i tid för att se när Charlie lämnar sitt ben obevakat för ett ögonblick och "tjoff" så snodde Gibson det! Han var alltså tjuven! Nästan tre små ben tuggade han i sig helt själv, den gamen! Stackars valparna, de såg så olyckliga ut. Och Gibson var stenhård, morrade faktiskt när de kom i närheten. Dessa benen var iallafall mycket omtyckta. =) *lägga på minnet*


Åkte bil med Elvis idag. Åkte ut och tittade på hundbur till min jobbarbil. Den stackarn spydde två gånger, en gång på ditvägen och en gång på hemvägen. =( Han tyckte inte alls det var roligt att åka bil. Jag köpte inte heller någon bur, fick rådet att eftersom jag bara kan ha honom på passagerarsidan så vore det bäst om han kunde ligga vid fötterna på passagerarsidan. Sagt och gjort, på hemresan slapp han kattburen som han suttit och trängts i på ditresan, utan han låg på golvet. Eller skulle, iallafall.

Han försökte med hela sitt hjärta klättra upp i mitt knä, men icke! Tillslut, efter mycket om och men så kom vi iallafall hem, hela båda två. Mycket tjat och gnäll blev det. Jag hoppas innerligt att det ska gå vägen imorgon.


God kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards