Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 21 december 2007

Av Malin - 21 december 2007 22:17

Julen knackar på dörren, och vad har man gjort? Inte ett smack! Jag har inte julstädat, inte julpyntat, inte handlat julklappar eller något sådant juligt. Idag hade mamma inhandlat julgranen, så den ska väl pyntas på söndag eller något sådant. Jag tycker att julen har blivit lite överreklamerad. Den ska enligt mig vara mysig. Inga tvång, inga konstigheter bara mysig och trevlig. Man behöver inte heller nödvändigtvis vara med sin familj heller. Man kan väl vara med sina nära vänner och äta en god middag och trivas?


Samma sak med nyårsafton. Måste man dricka sig redlöst full varje nyår? Ingen jä*el kommer ju ihåg något efter kl 10 i alla fall. Kan man inte göra något annat? Ta in på hotell och gå på spa och bara trivas? Nej, jag känner att jag är lite anti-traditioner nu, men det kan inte hjälpas. Som det är nu så är det bara stress och skynda skynda och köer överallt.


Tacka vet jag jul på liseberg. Hög mysfaktor - gäller bara att hitta rätt person att gå dit med. Värma händerna tillsammans över glöden och strosa runt och titta på allt som finns där. MYS!


Elvis växer så det knakar, han fyller 13 veckor idag (grattis hjärtat!) och han väger 9,5 kg! Redigt jobbat Elvis, fortsätt så! =) Snart är det valputställning, och då ska du vara snyggast! =)

Ska bli riktigt kul att få träffa alla syskonen nästa år. Längtar! Verkligen spännande!


Idag var jag med Elvis och Gibson på promenad, och när jag gick förbi skolan så fick de rusa runt i sanden en stund. Det var Elvis första gång så han höll sig nära mig. Mörkt var det också, men Gibson rusade på som vanligt och morrade och sprang för allt han var värd. =) Han älskar verkligen sin sand. Gibson lekte ganska hårt med Elvis så Elvis tyckte bara att han var läskig och gnällde och ville upp i mitt knä. Vilken tönt.. =)


Imorgon ska här dammsugas och städas och kammas och duschas och grejas. Sedan på kvällen ska jag ta en skön, avslappnande promenad. Gott. =)

Jag skulle egentligen behöva göra en super-workout innan julafton så jag får i mig nån julmat och slipper gå upp 10 kg i vikt. ;) Haha!


Ska tyvärr jobba i mellandagarna med, hade hellre varit hemma och spenderat massa tid med Elvis och Gibson, men icke. Men men, man får se det positivt! Jag tjänar pengar och det finns andra lediga dagar. =)


God jul!

Ovido - Quiz & Flashcards