Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 16 december 2007

Av Malin - 16 december 2007 12:18

Igår var det julbak. Gibson fick rosa kristyr på hela nosen och Otto hade mjöl i hela ansiktet tack vare Jannike. Många pepparkakor blev det, men inget pepparkakshus dock. Vi kände att det blev lite väl övermäktigt, då ingen av oss är någon bakexpert.

Elvis kunde inte sno någon deg, men han lyckades roffa åt sig ett och annat chips från Otto. Chinchillorna var väldigt intressanta, men samtidigt lite läskiga. Han stod och försökte stirra ut Ludde, men backade tillslut ur och gick nervöst därifrån för att vända sig om och snegla igen på behörigt avstånd. Han har inte förstått att Ludde faktiskt är för tjock för att komma igenom gallret och ut till honom. Man kan aldrig så noga veta, bäst att ta det säkra före det osäkra. =)


När vi tog en kvällspromenad där så fick de gå lösa allihopa. Det var mörkt ute så Elvis vågade inte gå så långt ifrån mig. Gibson och Simba sprang järnet och Elvis lekte med mig, då blev han iallafall inte omkullsprungen. =) Vi mötte två hundar, och Elvis skötte sig jättebra. Det var Gibson som har fått nått för sig och ska kasta sig fram och nosa. Inte bra.


Idag är det tänkt att det ska bli en skogspromenad med Gibson och Elvis tillsammans. Jag vill att de ska göra mer saker ihop, inte bara valparna för sig och Gibson för sig. De leker iofs mer och mer, igår låg Gibson och Elvis och lekte med en leksak tillsammans. Synd att jag glömde att ta några kort från igår. =(


Nu är det bara åtta dagar kvar till julafton! O.o

Kris! När ska jag hinna handla julklappar??!!

Det här kommer gå åt skogen...

Ovido - Quiz & Flashcards