Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 12 december 2007

Av Malin - 12 december 2007 19:16

Den här veckan har Elvis varit med mig mycket på jobbet. Han sköter sig ganska bra faktiskt. Han är bättre i bilen, ibland. Och när han sitter i buren nere hos mig i garaget så är han lite skällig och ylar ibland och så. Men det ordnar sig nog i det långa loppet.


Häromdagen sprang Charlie och Elvis omkring i B-hallen (lagret på jobbet) och lekte och stojade. Det såg jätteroligt ut, ända tills Elvis stod på näsan och när han tittade upp igen så var halva ansiktet helt brunt av damm! Jaha, och en stund senare så var resten av kroppen också doppad i dammet. Trevligt, en dusch till helgen kanske?


Jag har noterat ännu en likhet mellan Gibson och Elvis; båda äter gräs! Nu har Elvis också börjat tugga mossa och jord och annat grönt. Nog för att sallad är nyttigt, men det är ganska irriterande när man ska ut och kissa och det enda han gör är att äta gräs. *morr* Detta var Gibson helt hysterisk med när han var liten. Han åt gräs när han kom ut och kissade när han kom in. Hoppas verkligen inte att Elvis tar efter detta.

Annars är de verkligen charmiga tillsammans. Elvis fjäskar som vanligt och Gibson håller sig i skinnet. Igår fick han två portisspel och sprang järnet runt och runt och runt ute på promenaden. Det är så härligt att se. =) Imorgon måste vi beställa tid för Gibson till frissan med. Får inte glömmas!


Idag fick jag en ny bil på jobbet. Splitter ny vw med baksäte och flak. =) Jättesnygg! Jag är så nöjd! Imorgon åker jag raka vägen till huveröds och köper en ihopfällbar hundbur. Tror att det kommer gå mycket lättare med bilåkningen när han känner att han har en trygg plats i bilen. Just nu känns bilen som en mindre husvagn. =S


Nu har Elvis börjat gny lite innan han ska kissa. Jättebra! Han gör det på jobbet iaf, hoppas bara att han börjar göra det hemma snart också. Han håller sig bra på jobbet med, så jag hoppas att det blir så hemma också.


Vi skulle egentligen träffa två vänner i helgen och ha lite julmys. Baka julgodis och dricka lite glögg och äta pepparkakor och så. Tänkte att Gibson och Elvis får komma med. Men vi får se hur det blir med det. Vi måste ha någonstans att vara först och främst. =) Annars får vi ta det nästa helg. Vi ska ju på julbord med jobbet på fredag med...


Mamma hittade en mus i Elvis mun häromdagen. (!) Hon fick skaka ut den för han vägrade släppa. Som tur var så hann han inte äta upp den innan hon fick syn på honom. Jäkla katt, som bara lägger sina byten överallt. Fy. Saken är den att nu hittar vi inte musen, så frågan är; vem har ätit upp den?


Hmm...


Jag kanske kan få sova med täcke inatt. Vad skönt det skulle vara! Tänk vad man uppskattar de små detaljerna numera. Att få sova med täcke, vilken lycka! I vanliga fall ligger jag fullt påklädd med byxor, tröja och tjocktröja över. Jag behöver bara stövla i skorna och jackan om det behövs och ut. Vad gott det skulle vara att få sova i bara underkläder en enda natt med täcke och få sova hur länge jag vill. Mmm.. det kanske jag kan få göra på fredag, efter julbordet. =)


Det är riktigt kallt ute nu så jag hoppas innerligt att det blir en lugn natt. Redan minusgrader, det bådar inte gott. Elvis ska med mig direkt till jobbet imorgon. Undra hur det kommer gå? Svårt att hålla kvar honom på golvet i den stora bilen. Men han kanske kan åka med pappa och Charlie. Äsch, det löser sig.


God kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards