Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Malin - 7 januari 2013 08:48

God morgon kära vänner.

Nytt år – nya möjligheter! Eller åtminstone nya händelser. För vår del kommer (om allt går vägen) vår lilla familj utökas med en liten bebis i början av sommaren. Spännande! Är så otroligt nyfiken på vad det kommer bli!

Mitt år har startat med en skidsemester, och kommer att följas av ytterligare en skidsemester, en 25-årsdag, en egypten-resa, en ny liten bebis, en tre-årsdag, en ny mammaledighet, en 35-årsdag och vem vet vad mer? Men jag måste faktiskt säga redan nu att det ser bra ut!


Jul och nyår har firats hemma med familj, släkt och vänner. Har varit fantastiskt trevligt och alldeles lagom för mig. Elvis som har det lite jobbigt på nyår skötte sig jättebra och var superduktig! Kändes riktigt bra!

På det följde en två veckor lång ledighet med skidresa till Branäs inbokat. Har varit jätteskönt med ledighet och resan var toppen! Jag provade på snowboard för första gången på riktigt, och det gick förvånansvärt bra tycker jag! Åkte mest blåa backar, men R lurade ner mig i ett par röda också! Det gick bra, jag tog mig ner, men de blåa var roligare! Där vågade jag svänga runt ordentligt.


Nu är jag tillbaks på jobbet igen som så många andra, och har ytterligare en Branäsresa framför mig om bara två veckor igen med kollegorna. Ska bli superkul! Ser fram emot det.


Nu har jag passerat vecka 18 i graviditeten, och känner mig ganska pigg och glad igen efter en ganska besvärlig start (enligt mig) med trötthet, långdragen sjukdom och allmänt illamående. Har bokat in två träningspass i veckan som en liten lagom mjukstart så får vi se hur det känns. Känner mig för tillfället väldigt peppad och förväntansfull!

Nu har vi även ett rum där hemma att göra iordning för bebisen; ommålning och ommöblering står på schemat! Tur att det är ett tag kvar tills det är dags. Har fått mage på riktigt nu som syns hela tiden, och känner små rörelser där inne. Mys! Nya byxor måste också inhandlas kom jag på…


Ha nu en toppenstart på det modernaste året någonsin!

  

Ovido - Quiz & Flashcards