Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Malin - 14 januari 2013 12:06

I'm gonna climb on top your ivory tower

I'll hold your hand and then we'll jump right out

We'll be falling, falling

But that's okay

Cause I'll be right here

I just wanna know

Would you let me see beneath your beautiful

Would you let me see beneath your perfect

Take it off now boy, take it off now girl

Cause I wanna see inside

Would you let me see beneath your beautiful tonight?

Oh tonight, we ain't perfect, we ain't perfect

Would you let me see beneath your beautiful tonight?


En av världens finaste låtar, texten är helt underbar! – Beneath your beautiful


---


Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags för Branäs igen! Wiiee! Det är så himla kul med skidor, och nu även med bräda! Ska ge mig på brädan igen, så alla tummar hållna för att det ska gå bra!


Lite planering:


Idag, måndag:

Tvätta

Ev. handla

Börja packa så smått


Imorgon, tisdag:

Träna aerobics efter jobbet med syster J

Tvätta mer och vika tvätt

Packa klart


Onsdag:

Laga korv stroganoff att ta med till Branäs

Mysa med familjen sista kvällen innan jag åker


Detta ska bli jättehärligt och superkul! Ser fram emot resan!


---


Nu på torsdag har jag gått halva tiden av graviditeten redan! Helt galet vad tiden gått fort! Och med det supersockersuget jag ligger inne med nu så lär jag gå upp rejält denna gången! Har hittills klarat mig med ca 3 kg, men det är nu det börjar… Drömde även en jätteknasig dröm om att jag fick reda på att det var en flicka i magen – av en pantmaskin på Ica! Jag måste sluta se på film eller nått…


Är så sugen på vin och goda drinkar, bara för att jag inte får antagligen. Så fick jag höra att Livsmedelsverket ändrat sina rekommendationer angående amning och alkohol. Det känns ju bra på så sätt att man kanske kan ta sig ett litet glas gott precis när man ammat. Men skuldkänslorna finns ju kvar ändå…


---


På tal om film så var Robban och jag och såg Berättelsen om Pi igår kväll. Riktigt häftiga scener, speciellt när det var i 3D. Ganska sorglig film så på så sätt var det inte en ”Malin-film”, men i det stora hela kan jag ändå rekommendera den. Den var bra! Fast bunkra med näsdukar!!


---


Middagen för mamma i lördags blev lyckad! Trots mindre bakslag p.g.a nya recept vi aldrig gjort innan så blev det riktigt bra! Förrätten smakade jättebra, kanske ska lägga upp lite mindre portioner nästa gång bara – men superenkelt och gott recept! Köttet blev tyvärr lite för grillat, hade velat ha det lite mindre välstekt, och potatisrullen blev nog inte riktigt klar för den smakade lite deg fortfarande, men det räddade vi upp genom att slänga in den igen. R gjorde även egen bearnaisesås och den blev jättegod!

Creme Bruleen blev jättegod, trots att jag fick den lite varm när jag skulle bränna av sockret så funkade det! Också busenkelt recept, så den får det bli repris på! Enkel, frisk smak och mumsig!

Ovido - Quiz & Flashcards