Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 11 januari 2013

Av Malin - 11 januari 2013 09:07

   


Nu har magen börjat bli större, och den syns hela tiden! Jag har provat mina gamla mamma-byxor igen och nu passade de! Jag som provade dem för inte så länge sen (tyckte jag) och då hängde de som en säck potatis på mig. Nu fick jag till och med knäppa upp dem lite för att få på mig dem. Hihi, tiden går fort denna graviditeten!


Nu mår jag toppen, och har börjat träna igen. Känns superbra! Är inte lika trött heller och man känner sig ungefär som vanligt, fast man har ett litet liv i magen som gör sig påmind då och då med små rörelser och knuffar. Så mysigt att känna att det rör sig där inne, det blir så mycket mer på riktigt nu!


Branäsresan nr 1 är avklarad, med bravur måste jag ändå säga. Åkte ju snowboard för första gången kan man säga och det gick jättebra! Alicia var också superduktig och åkte litegrann sjäkv! Nu åker vi med jobbet nästa vecka igen, och jag är nog inställd på snowboard även denna gången. Man kan ju alltid byta när man vill om man ångrar sig.

Sedan har mamma fyllt år, så vi ska fira med en tre-rätters middag hemma hos oss på lördag. För er som är nyfikna så kan jag avslöja menyn:


Förrätt

 

Skaldjurssoppa med räkor och kräftstjärtar

 

Varmrätt

 

Ugnsbakad nötfilé med potatisbakelser och kantarellsås

 

Efterrätt

 

Creme Brulee med passionsfrukt och lime

 

Hoppas verkligen att detta blir bra och att alla blir nöjda! Känner mig mest nervös för efterrätten, har aldrig gjort creme brulee men vet att jag älskar att äta det. Hoppas det blir lyckat!


Sedan har vi även både Veronicas 25-årsdag, Jennies 18-årsdag och min 25-årsdag innan januari är slut. Pust! Sedan lugnar det sig hoppas jag. December-januari brukar vara ganska hetsiga! Och i februari fyller farfar år (inte jämnt i år iaf!) och det är alla hjärtans dag och Ida fyller 25 år. Okej, efter februari kanske det lugnar ner sig då! Haha!


Nu är det frukost – som jag väntat!! Är superhungrig!

Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards