Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 20 november 2007

Av Malin - 20 november 2007 17:29

De lekte för första gången idag! Båda var med på noterna och Gibson var så försiktig han kan bli. =) Elvis är ju som sagt stentuff vilket krävs för att han ska kunna anses och leva som en riktig portis. Hihi.

Det var så skönt att se dem ligga på golvet i hallen och tumla runt och nafsas och brottas. Gibson är egentligen ingen brottartyp, men han kanske insåg att Elvis inte är stor nog att hålla samma fart som han när det kommer till favoritgrenen; jage! ;)


I alla fall så fick jag lite av det filmat, så jag kan sitta här varje kväll och njuta av deras första riktiga lekstund tillsammans. Så sött!


Trevlig kväll.

Av Malin - 20 november 2007 10:41

Hejsan!

I lördags var jag och hämtade hem min andra portugisiska vattenhund; Aplicado Chuvada De Amor A.K.A Elvis. =) Hans namn betyder "skyfall av kärlek".


Han fyllde åtta veckor i fredags och vi hämtade honom på lördag förmiddag. Han skötte sig jättefint i bilen på väg hem. Vi åkte från Kil ( lite ovanför Karlstad ) och till Göteborg. Ca. 25 mil, och vi stannade en gång för att kissa och en gång för att han spydde. Annars sov han så gott hela vägen. =)


Väl hemma fick han kissa in sin "toalett" med en gång. Det är på ödetomten bredvid vårt hus. Sedan gick vi in och han kikade runt lite. Sen fick Gibson komma in... ojojoj.. att inte Gibson svalde lilla Elvis. Han höll på att suga in honom i nosen, så mycket luktade han på honom! Det blev lite jobbigt där ett tag, vi fick hjälpas åt att hålla bort Gibson så att Elvis fick sova ifred. Pust, det var nog en rejält jobbig dag för lilla Elvis.


Morgonen därpå (söndags) hade Gibson lugnat ner sig lite. Han hade varit ganska spänd under natten och skällt när jag tagit ut Elvis på kissepaus mitt i natten. Jag var väl ute tre gånger med honom. Jätteduktig var han, och han gjorde inget inne. Han har varit jätteduktig hittills med kisseriet. Två gånger har han väl kissat inne och bajsat har han gjort några gånger med.


På dagen så sov Gibson stenhårt. Det var nog lite jobbigt för honom också. Även Elvis sov mycket och ofta. Skönt! Han kan sova mer än en timme i sträck! Det är otroligt mycket känns det som, jämfört med raketen Gibson som i och för sig var en månad äldre när vi hämtade honom men som aldrig någonsin sov på dagarna. Och då menar jag verkligen aldrig!


Hur som helst så har tiden gått ruskigt fort. Elvis har redan varit hemma i fyra dagar och det känns helt sjukt att tiden bara har runnit iväg. Jag hämtade väl honom igår? Eller möjligtvis i förrgår... =)


En bra sak är att Elvis är tuff. Han skulle leka med katten, vilket inte var lika uppskattat av henne och det hela resulterade i några snabba slag i ansiktet på Elvis. Men gav han upp? Ånej, han skällde och fortsatte, och fortsatte och fortsatte. Stackars katten, nu har hon två hundar som inte fattar när de skall sluta. Undrar om inte hon kommer flytta sedan när pappa hämtar hem sin valp...


Jodå, du läste rätt. =) Pappa ska hämta sin tollarvalp på fredag (!). Det är egentligen helt sinnessjukt. Jag tycker det är mycket nu, med två stycken. Men samtidigt så får ju pappa sköta sin valp själv. Men ändå, jag lever ju inte helt isolerad. Suck, just nu tycker jag nog mest synd om Gibson. Han tycker inte särskilt mycket om Elvis. Han tycker nog mest att han är liten, jobbig och luktar illa. ;)

Han har försökt leka med honom ute i trädgården, men Gibson leker alldeles för tufft för Elvis, han rusar rakt på honom och beter sig allmänt klumpigt. Suck, det blir bättre när Elvis växt till sig lite. Man kan inte bli för arg på Gibson heller. Han är fortfarande liten han också, det är nog inte så lätt. (Gibson är 16 månader nu i november)


Gibson och jag har börjat i agility. Han tycker väl att det är sådär kul. Vissa saker tycker han om och andra tycker han mindre om. Men det är bara träning som gäller. Han är lite höjdrädd... =) Hehe.


Vi får väl se hur det går på fredag!

Tjing!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards