Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 21 november 2007

Av Malin - 21 november 2007 10:39

Nu har de lekt dragkamp ihop. =) De hittade den minsta lilla kvarlevan av ett före-detta gosedjur och den slet de lite i. Kampen varade inte så länge, två snabba kast med huvudet och Elvis flög som en vante. =) Men han är enveten som en get, så han sprang och högg tag i den igen. Två-tre gånger skedde samma sak, sedan tröttnade Gibson.


Men vilka framsteg! Och senare idag (ja, vi går upp väldigt tidigt här numera) så hade Elvis krupit upp i Gibsons säng bredvid Gibson och så låg de och sov tillsammans. ^^

Det varade inte heller för evigt, Gibson tröttnade som vanligt och gick iväg och lade sig på golvet. Men jag hann iaf fånga båda dessa ögonblicken på bild, de är så himla goa ihop. Tror att Gibson börjat successivt "vänja" sig vid Elvis och det är nog lite hata/älska pö om pö där tror jag. =) Jättekul att se framstegen så fort.


Lite synd att det kommer en ny valp redan på fredag. Det kan ju förstöra lite kanske? Antingen så blir Gibson ännu mer anti och drar sig undan och blir lite "deppig", eller så blir de ett gott gäng alla tre. Jag hoppas innerligt på det sista. De lär ju bli superbrorsor senare, men det är nu i början som det är lite jobbigt.


Igår eftermiddag så skulle mamma gå ut med Gibson, jag och Elvis följde med dem till grannen och sedan skulle vi vända och gå tillbaka hem. Men Elvis ville inte vända utan gnällde och drog mot Gibson (tror Elvis tycker mer om Gibson än tvärtom) men Gibson ville faktiskt inte heller gå riktigt utan han nästan gick baklänges med mamma och tittade efter mig och Elvis. Sedan vet jag ju inte om det var mig eller Elvis han inte ville lämna, men jag kan ju hoppas på båda. =)


Idag ska iaf jag och Gibson ha lite quality-time. Halv sex ska vi åka iväg på agilitykurs. =) 2,5 timmar för bara oss två. Det ska faktiskt bli roligt, undrar hur Gibson reagerar. Hoppas han är taggad, för ikväll blir det fullt ös! Hihi.


Tjingeling.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards