Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 22 november 2007

Av Malin - 22 november 2007 09:08

Gick faktiskt jättebra igår. Gibson var verkligen taggad och det gick hur bra som helst. Vi tränade på farten, det fungerade riktigt bra kan jag säga. =) Jag hann inte med när jag skulle springa med honom. Och gungbrädan som han bokstavligt talat var livrädd för förra gången, den gick galant! Efter tre gånger så stannade han och väntade tills den tippade ner. Tummen upp! Förstår inte hur det kan vända så bara, men han var inte osäker alls. Riktigt duktig var han! Jag var så stolt och vi hade skitkul. =)


Elvis hade väl inte varit lika duktig. När jag kom hem så hade han tuggat på mamma! =) Haha! "Han är som en piraya!" skrek hon när jag kom innanför dörren. Hihi, jo tack jag vet. Pappa beskrev honom som taggtråd; vass i alla ändar. Stämmer ganska så bra, han har bitit sönder mig med, och idag kanske det får bli lite kloklippning för första gången. :S

Saken är den att de säger att man ska träna hantering osv med timing, dvs när hunden inte är som aktivast och inte när den sover utan någonstans mittemellan. Tack, då skulle jag gärna vilja att någon kom hit och visar mig det läget, för jag tror inte det finns på Elvis! Tar man upp honom och grejar lite eller vad man än ska göra så börjar han tugga och gnälla och bitas, och han bits ruskigt hårt! Ger man honom en leksak eller ett tuggben sålänge så biter han två gånger i det, sen biter han i händerna eller i armarna igen för det tycker han är roligast.


Puh, jag säger då det. Det är jättekul att ha valp. Han blev så förundrad igår när jag tog ut honom och så regnade det. Vad var det för konstigt blött som kom från himlen? Han förstod ingenting, och det förvirrade ansiktsuttrycket och blicken när han glodde upp i himlen och ner igen, det var ovärdeligt. =) Sedan finns det ju alltid lite gråa zoner när det inte är lika roligt, men det finns det ju med allting.


De lekte imorse igen, dragkamp och lite jage... inomhus! Hehe, men det gick bra denna gången. Ingenting gick sönder. =) Ska nog passa på att äta lite frukost nu när monstren har somnat.


Over and out.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards