Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 24 november 2007

Av Malin - 24 november 2007 23:12

Klockan är tio över elva och jag är trött som satan. Har nyss ätit kvällsmat och tvättat bort mitt smink så nu är jag tillbaka i rollen som den där städkärringen från Polen med blåa ringar under ögonen och blek hy. Visst är livet orättvist att vissa är naturligt vackra, och andra får göra sig naturligt vackra. =) Inte lätt alltså. Vilket slit.


Kändes skönt att få en paus från valplivet, men samtidigt (tro det eller ej) så längtade jag hem. Jag var lite orolig, tänk om det händer något? Det är bara jag som inte har druckit, och jag måste nog snart åka hem ändå. Han saknar mig nog. =) Suck. Även när jag är borta så har du mig lindad runt lillfingret Elvis.


Roligt väder man fick inatt med, regn och rusk. Inte kul alls, och jag hinner aldrig få på mig någon jacka heller utan jag sover med kläderna på. När det är dags så sliter jag med honom, springer i skorna på vägen ut genom altandörren och sätter ner honom. Och en sak kan jag säga; det är för jävla halt på altanen när det har regnat! Det har man ju fått lära sig under sina nattliga burn-outer. =)


Hepp, om man skulle byta om från partyklädsel till förberedande klädsel inför kod röd inatt.


Sov gott!

Av Malin - 24 november 2007 14:50

Idag föll det på min lott att ta ut Gibson på en runda vid lunch. Jag laddade med en leksak som hade varit jätterolig på agilityn och som vi köpt endast för att ha som belöning och lite hundfoder i fickan och tänkte för mig själv att idag skulle jag försöka öva lite kontakt, då Gibson varit väldigt "nosig" det senaste.


Det var dagens skämt. Jag var lika rolig som ett skavsår på stortån. Han var totalt nonchalant och levde i lukternas värld. Jag lovar, hade han flyttat till mitt ute i öknen så hade han aldrig slutat lukta och snora där heller.

"hmm, en kamel har gått här.. hmmm... för tre dagar sen tror jag bestämt.."

Det var kanske bäst att han inte kom när jag ropade för hade han gjort det så hade jag, mot konstens alla regler, hängt honom i kopplet och strypt honom! Så arg var jag. Han tittade inte ens upp när jag ropade, och jag kan inte sätta ribban lägre än så. Kontakt är A och O. Han kan väl åtminsone TITTA! Men neeej då, han ska bara lukta.

En kurs hade inte suttit fel. Vad sägs om att gå om valpkursen och repetera kontakten kanske? Värt att fundera på. *arg*


Valparna har kommit på att de kommer igenom fårstaketet som vi satt upp när Gibson kom till oss. De var på upptäcktsfärd utanför tomten tre gånger, sedan fick pappa nog så nu är han och letar efter hönsnät. =)

Har funderat på en sak; så olika valpfodren är i storlek! Elvis äter Pro Plans valpfoder med kyckling och Charlie äter Precept (?) valpfoder, men hans kulor är väl kanske bara 1/3 så stora som Elvis kulor. Han måste ju ha fått valpfodret för småväxta raser. Iochförsig så är det väl ganska bra på ett sätt, för tugga är de ju inget vidare på. Det mesta som Elvis äter slinker ner otuggat och då kanske det är bra med små kulor? Vad vet jag.


Har förresten hittat en sak till som Gibson och Elvis är lika med; maten. Elvis är inte tokig i maten (jo förresten, i Gibsons mat) =) men annars så äter han en mun då och då, småäter. Nu går ju inte det för vi reglerar ju mattiderna, men han är ingen storätare. Och han äter mycket hellre ur handen, precis som Gibson. Har man skålen i ena handen och mat i handen i andra så äter båda två mycket hellre ur handen. Undra varför det är så?


Pappa skulle köpa med sig nötfärs hem. Tänkte blanda i lite i Elvis och Gibsons mat, så kanske den slinker ner lättare? Jag har redan laxolja i bådas mat, och PlaqueOff i Gibsons och kattens mat. Jag hörde att pappas kennel hade haft A-fil i hundarnas mat, undra varför man har det?


Klippte klorna på Elvis för första gången igår. =) Han skötte sig jättebra. Han låg på rygg i mitt knä, och det enda han tyckte var jobbigt var att ligga stilla. Men själva kloklippningen reagerade han inte alls på. Tummen upp! =) Gibson var iochförsig också jätteduktig med det när han var liten, men sen efter ett tag kom han plötsligt på att han var ganska rädd om sina tassar. Hmm, knepigt det där. Innan somnade han när jag klippte klorna, och några veckor senare skrek han och bet mig i handen som om det gällde liv eller död. Konstigt.


Gibson älskar även sand, undrar om Elvis också kommer att göra det? Och det jag är mest nyfiken på är hurvida Elvis blir ett vattenmonster eller ej. =) Men det kan bara tiden utvisa. Nu ska jag äta mat. =)


Hej svejs.

Av Malin - 24 november 2007 11:09

Idag är det party. Har egentligen inte tid att gå, men mamma har lovat att hjälpa mig att passa Elvis så jag iallafall kan åka och säga grattis. =) Yes! Valpfritt i någon timme eller två. Haha, härligt. Även om det är roligt och gulligt och kul så ska det bli skönt att få en andningspaus.


Nu ligger alla tre och sover. De har lekt och busat hela morgonen. Det blev sovmorgon imorse med, nio gick vi upp. =) Elvis är så enveten på Charlie. Man ser efter ett tag att Charlie inte vill mer, men tji fick han! Elvis kommer rusande och hugger tag i svansen på honom och så är leken igång igen. Vilket litet monster jag har. =)


Ute har Elvis kommit på att grus är väldigt roligt att smaska på. Det är även gott att slicka på altanen när det är frost ute. Han blir bara tuffare och tuffare, men på natten är han min gosevovve. Då sitter han nedanför min säng och gnyr, tills jag lyfter upp honom. Då lägger han sig bredvid mig, tuggar lite på mig och gnäller lite för att sedan somna. Haha, han är väl för go. Det är lite som att utåt ska han vara så tuff och tålig, men när det kommer till kritan så är han en liten mammagris som vill ligga bredvid mig och snusa. =)


Nu ska jag göra mig iordning. Ska snart gå ut med Elvis, när han vaknar.


Tjing!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards