Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 30 november 2007

Av Malin - 30 november 2007 21:01

Jo tack, äntligen fredag! Mina blåa ringar under ögonen har nu vandrat söderut och blivit mörkare... =) Ska bli skönt att få "sova" ut lite mer. Hehe. Måste faktiskt ge Elvis en eloge för att han har varit så duktig de senaste två nätterna. Han har sovit hela natten utan att kissa eller bajsa inne en enda gång! Matte är riktigt stolt!


Den lilla skiten fyller även 10 veckor just idag. =) Grattis Elvis! Han har fått ett litet oxben som present, och efter mycket avundsjuka blickar från resten av flocken (hihi) så fick de med varsitt. Nu ligger de och tuggar för glatta livet.


Har kommit på att Elvis fjäskar som en gris med Gibson. =) Han viftar och skakar på hela kroppen och om Gibson pratar så kommer Elvis springande och ska leka och fjäska och klättra på honom. De börjar bli riktiga kompisar, eller iallafall så är Elvis kompis med Gibson. =) Alltid en början. Gibson har varit fruktansvärt tålig, han morrar inte om de så knör in sig mellan Gibsons framben när han står och äter och snor hans mat precis under näsan på honom. Han bara står där och ser olyckligt på mig som om "matte, vad händer?" Stackarn. Som ett förtydligande så är det INTE okej att de äter ur varandras skålar, men det har hänt att man inte hinner stänga för lika snabbt som de springer. =)


Elvis har även blivit lite mammig inbillar jag mig, eller så bara hatar han att bli lämnad ensam. (tror snarare på det sistnämnda, men man kan ju alltid drömma om att det är för att han älskar mig så mkt) Haha. Han nästan ylar när jag går iväg till badrummet på morgonen och ibland låter det faktiskt som att han ropar "mamma". =) Det är urgulligt! Ska se om jag kan spela in det någon gång.


Gibson driver mig för övrigt till vansinne med sina tonårsfasoner. Nu har jag mejlat i ren desperation till en väldigt duktig tjej på klubben som förhoppningsvis kan hjälpa mig. Idag trodde jag nästan att jag skulle strypa honom med mina bara händer, och då är det illa. De tankarna som for genom mitt huvud då hoppas jag att jag aldrig ska behöva säga till någon, för det var inga snälla tankar kan jag lova!

Vet inte vad som flög i mig idag, men jag gick en rasta-runda med Gibson, och efter halva så fick jag för mig att jag skulle jogga resten, så det gjorde jag. Helt ofattbart. Jag som har världens sämsta kondition ever och som hatar att springa långa distanser, jag får helt plötsligt för mig att springa. ?? wtf?? Jag gjorde det iallafall, och Gibson hakade på. Har tänkt att gå en kurs i massage och stretching med Gibson, och även fortsättningskurs i agility då det var sista gången i onsdags, och så vill jag även gå en kravinkallningskurs, för det känns som att det behövs(!). Haha, mycket nu, sedan är det valpkurs för Elvis osv. Hund för hela slanten, bokstavligt talat. =) haha.


För övrigt är Charlie vansinnigt förtjust i min lillebrors fötter. =) Jätteroligt. Bara i hans fötter med. Haha! Något han har fått för sig, eller så luktar de helt enkelt mest illa. =)

Annars så är lilla Elvis helt underbar. Han busar och gosar med mig på kvällarna, och sover med mig i sängen på min arm på nätterna. Naaw, och på måndag så ska Elvis följa med mig till jobbet. Jag ska besiktiga hela dagen så jag kan lägga upp dagen så som jag själv vill. Bra, när Elvis ska med första gången. Ska öva mycket med bilresor i helgen, och även lite på att vara ensam. Det behövs.


Nu är det tacodags för mig och de andra och matdags en sista gång för de fyrbenta liven. =)

Trevlig helg!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards