Malin Cecilia Oskarsson

Alla inlägg den 23 november 2007

Av Malin - 23 november 2007 19:08

Nu har lille Charlie kommit hem. Han ser större ut än Elvis, men han väger 5,7 kg och Elvis väger 5,9 kg. Haha den lille skiten är större än katten. =) Lite lustigt, om man bara jämför dem till utseendet.


Charlie kom hem vid ett-tiden idag. Det gick väl ungefär likadant som när Elvis introducerades i familjen. Gibson var galen i honom och Elvis var enveten som satan på honom. Lite tuff start, men men. Nu är det liiiite lugnare. Gibson är ute med mamma, och valparna har lekt i ett! Först nu lägger de sig ner. Efter fem timmars fullt ös (och en liten tupplur på 20 min) så äntligen! Pust. Elvis har varit vansinnig på Charlie och vägrat ge honom en chans att sova. De leker tufft också ska gudarna veta. Det är inga snälla nyp de ger varandra. Ujujuj. Ett tjut hit, ett yl dit och några rejäla morrningar när någon av dem blir förbannad till slut.

Suck, man kan bara hoppas att de lär sig.


Undrar hur första natten blir. Hmm. Gibson förstår nog inte varför han inte får vara med och leka. Han är lika valpig som dem, fast i en alldeles för stor kropp. =) Känns roligt att ha så många hundar hemma, det har bara inte riktigt smält in att alla är våra än, och att jag har två egna! =) Gibson räknar jag som min också, oavsett papper och så.


Tränade lite med Gibson idag. Har börjat lära honom "putt", så att han kan putta igen köksluckor och lådor. =) Han lär sig fort kan jag säga. Man får avancera snabbt. Vi har tränat två gånger och han fattar mycket redan. Jättekul! Måste bara upprepa det så att han blir säker. En kompis har lovat mig att vi ska lägga spår tillsammans en dag med, ser verkligen fram emot det! Vi får hitta en fin dag när jag kan få Elvis-vakt några timmar. =) Hihi.


Vi var ute i trädgården och lekte en stund idag med. Elvis, Gibson och jag, på förmiddagen. De är exakta kopior av varandra! De ställde sig vid samma buske och började tugga på den. =) Till och med rosenbusken var god att smaska på. Hihi, de är så charmiga. Busiga var de också, och jag fick ett jättefint kort på Elvis! Så roligt att man redan nu kan se likheterna på dem. De sover likadant, Elvis vill väldigt gärna ligga nära Gibson och gosa när tillfälle ges (vilket dock inte uppskattas så mkt av Gibson än) och de pratar vid samma tillfällen ungefär också. =) Jätteroligt!


Nu ska jag försöka hålla läget under kontroll när det gäller två innekissande och bajsande valpar, och en klumpig stor-valp. =)


God kväll!

Av Malin - 23 november 2007 09:52

Nu är man förväntansfull. Sitter och rullar tummarna ensam här hemma med hundarna. Pappa och mamma har åkt iväg för att hämta pappas valp, så nu har jag dammsugit och röjt undan och plockat upp leksaker och fixat så nu sitter jag här och väntar...


Elvis och Gibson ligger och sover. Förut när jag dammsög så följde Elvis efter mig och satt bredvid mig när jag dammsög. Han nosade lite på slangen, men annars kunde han inte brytt sig mindre. Det är jätteskönt så man slipper ha en liten valp som är halvt hysterisk för än det ena och än det andra.

Han är totalt supercool. =) Han busar med Gibson och snor hans ben mitt framför näsan på honom och rusar runt och morrar och skäller och tuggar på våra möbler och lever fan. =) Haha, det är så härligt att se. Skor är en annan favorit som man helst ska ligga på hallmattan och tugga på. Skosnörena är det roligaste. Sen har vi även vår kära stoora träbyrå, och kanterna på den samt knopparna som man öppnar lådorna med är jättegoda att tugga på har Elvis berättat. Lite sladdar har han även smakat på, men då skriker jag till och då vänder han snopet på huvudet och undrar vad det är för fel på mig. =) Haha. Det hjälper nämligen inte att lyfta bort honom för han springer tillbaka gång på gång på gång, och man kan inte locka bort honom för det han sysslar med är ju klart roligast. Puh, detta kan bli tufft i framtiden känner jag. =)


Han bits väldigt mycket. Jag brukar inte göra så stor grej av det utan ger honom något som han får tugga på. Men häromdagen så låg jag på golvet och lekte med honom. Då bet han tag i håret på mig och drog så jag hörde hur alla hårstrån knäcktes av. Vilket svin, men samtidigt kanske jag får skylla mig själv. =) Och inatt ville han sova med mig i sängen. Det fick han såklart, och då klättrade han upp och lade sig på huvudkudden rätt över mitt huvud och bet mig i pannan! Jag säger bara det, jag skulle aldrig vilja tatuera mig! Särskilt inte i pannan... =) Hihi...


Nu har Elvis hicka igen. =) Det har han jätteofta. Stackars liten. Det som är så jobbigt.

Nej, om man skulle ta och äta lite. Skriver mer senare och berättar hur det gick med valparna och Gibson.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards