Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Spänt läge

Av Malin - 23 november 2007 09:52

Nu är man förväntansfull. Sitter och rullar tummarna ensam här hemma med hundarna. Pappa och mamma har åkt iväg för att hämta pappas valp, så nu har jag dammsugit och röjt undan och plockat upp leksaker och fixat så nu sitter jag här och väntar...


Elvis och Gibson ligger och sover. Förut när jag dammsög så följde Elvis efter mig och satt bredvid mig när jag dammsög. Han nosade lite på slangen, men annars kunde han inte brytt sig mindre. Det är jätteskönt så man slipper ha en liten valp som är halvt hysterisk för än det ena och än det andra.

Han är totalt supercool. =) Han busar med Gibson och snor hans ben mitt framför näsan på honom och rusar runt och morrar och skäller och tuggar på våra möbler och lever fan. =) Haha, det är så härligt att se. Skor är en annan favorit som man helst ska ligga på hallmattan och tugga på. Skosnörena är det roligaste. Sen har vi även vår kära stoora träbyrå, och kanterna på den samt knopparna som man öppnar lådorna med är jättegoda att tugga på har Elvis berättat. Lite sladdar har han även smakat på, men då skriker jag till och då vänder han snopet på huvudet och undrar vad det är för fel på mig. =) Haha. Det hjälper nämligen inte att lyfta bort honom för han springer tillbaka gång på gång på gång, och man kan inte locka bort honom för det han sysslar med är ju klart roligast. Puh, detta kan bli tufft i framtiden känner jag. =)


Han bits väldigt mycket. Jag brukar inte göra så stor grej av det utan ger honom något som han får tugga på. Men häromdagen så låg jag på golvet och lekte med honom. Då bet han tag i håret på mig och drog så jag hörde hur alla hårstrån knäcktes av. Vilket svin, men samtidigt kanske jag får skylla mig själv. =) Och inatt ville han sova med mig i sängen. Det fick han såklart, och då klättrade han upp och lade sig på huvudkudden rätt över mitt huvud och bet mig i pannan! Jag säger bara det, jag skulle aldrig vilja tatuera mig! Särskilt inte i pannan... =) Hihi...


Nu har Elvis hicka igen. =) Det har han jätteofta. Stackars liten. Det som är så jobbigt.

Nej, om man skulle ta och äta lite. Skriver mer senare och berättar hur det gick med valparna och Gibson.

 
 
Linda

Linda

23 november 2007 14:31

Hoppas verkligen allt går bra nu och att det inte blir för mycket för Gibson..

Men det går säkert bra. =) Vilken lyx med tre vovsar! Även om det nog kommer bli skittufft för er nu i början.

http://akillescoming.spaces.live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards