Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Nu är han hemma!

Av Malin - 23 november 2007 19:08

Nu har lille Charlie kommit hem. Han ser större ut än Elvis, men han väger 5,7 kg och Elvis väger 5,9 kg. Haha den lille skiten är större än katten. =) Lite lustigt, om man bara jämför dem till utseendet.


Charlie kom hem vid ett-tiden idag. Det gick väl ungefär likadant som när Elvis introducerades i familjen. Gibson var galen i honom och Elvis var enveten som satan på honom. Lite tuff start, men men. Nu är det liiiite lugnare. Gibson är ute med mamma, och valparna har lekt i ett! Först nu lägger de sig ner. Efter fem timmars fullt ös (och en liten tupplur på 20 min) så äntligen! Pust. Elvis har varit vansinnig på Charlie och vägrat ge honom en chans att sova. De leker tufft också ska gudarna veta. Det är inga snälla nyp de ger varandra. Ujujuj. Ett tjut hit, ett yl dit och några rejäla morrningar när någon av dem blir förbannad till slut.

Suck, man kan bara hoppas att de lär sig.


Undrar hur första natten blir. Hmm. Gibson förstår nog inte varför han inte får vara med och leka. Han är lika valpig som dem, fast i en alldeles för stor kropp. =) Känns roligt att ha så många hundar hemma, det har bara inte riktigt smält in att alla är våra än, och att jag har två egna! =) Gibson räknar jag som min också, oavsett papper och så.


Tränade lite med Gibson idag. Har börjat lära honom "putt", så att han kan putta igen köksluckor och lådor. =) Han lär sig fort kan jag säga. Man får avancera snabbt. Vi har tränat två gånger och han fattar mycket redan. Jättekul! Måste bara upprepa det så att han blir säker. En kompis har lovat mig att vi ska lägga spår tillsammans en dag med, ser verkligen fram emot det! Vi får hitta en fin dag när jag kan få Elvis-vakt några timmar. =) Hihi.


Vi var ute i trädgården och lekte en stund idag med. Elvis, Gibson och jag, på förmiddagen. De är exakta kopior av varandra! De ställde sig vid samma buske och började tugga på den. =) Till och med rosenbusken var god att smaska på. Hihi, de är så charmiga. Busiga var de också, och jag fick ett jättefint kort på Elvis! Så roligt att man redan nu kan se likheterna på dem. De sover likadant, Elvis vill väldigt gärna ligga nära Gibson och gosa när tillfälle ges (vilket dock inte uppskattas så mkt av Gibson än) och de pratar vid samma tillfällen ungefär också. =) Jätteroligt!


Nu ska jag försöka hålla läget under kontroll när det gäller två innekissande och bajsande valpar, och en klumpig stor-valp. =)


God kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards