Malin Cecilia Oskarsson

Direktlänk till inlägg 24 november 2007

Houston anropar Gibson kom?

Av Malin - 24 november 2007 14:50

Idag föll det på min lott att ta ut Gibson på en runda vid lunch. Jag laddade med en leksak som hade varit jätterolig på agilityn och som vi köpt endast för att ha som belöning och lite hundfoder i fickan och tänkte för mig själv att idag skulle jag försöka öva lite kontakt, då Gibson varit väldigt "nosig" det senaste.


Det var dagens skämt. Jag var lika rolig som ett skavsår på stortån. Han var totalt nonchalant och levde i lukternas värld. Jag lovar, hade han flyttat till mitt ute i öknen så hade han aldrig slutat lukta och snora där heller.

"hmm, en kamel har gått här.. hmmm... för tre dagar sen tror jag bestämt.."

Det var kanske bäst att han inte kom när jag ropade för hade han gjort det så hade jag, mot konstens alla regler, hängt honom i kopplet och strypt honom! Så arg var jag. Han tittade inte ens upp när jag ropade, och jag kan inte sätta ribban lägre än så. Kontakt är A och O. Han kan väl åtminsone TITTA! Men neeej då, han ska bara lukta.

En kurs hade inte suttit fel. Vad sägs om att gå om valpkursen och repetera kontakten kanske? Värt att fundera på. *arg*


Valparna har kommit på att de kommer igenom fårstaketet som vi satt upp när Gibson kom till oss. De var på upptäcktsfärd utanför tomten tre gånger, sedan fick pappa nog så nu är han och letar efter hönsnät. =)

Har funderat på en sak; så olika valpfodren är i storlek! Elvis äter Pro Plans valpfoder med kyckling och Charlie äter Precept (?) valpfoder, men hans kulor är väl kanske bara 1/3 så stora som Elvis kulor. Han måste ju ha fått valpfodret för småväxta raser. Iochförsig så är det väl ganska bra på ett sätt, för tugga är de ju inget vidare på. Det mesta som Elvis äter slinker ner otuggat och då kanske det är bra med små kulor? Vad vet jag.


Har förresten hittat en sak till som Gibson och Elvis är lika med; maten. Elvis är inte tokig i maten (jo förresten, i Gibsons mat) =) men annars så äter han en mun då och då, småäter. Nu går ju inte det för vi reglerar ju mattiderna, men han är ingen storätare. Och han äter mycket hellre ur handen, precis som Gibson. Har man skålen i ena handen och mat i handen i andra så äter båda två mycket hellre ur handen. Undra varför det är så?


Pappa skulle köpa med sig nötfärs hem. Tänkte blanda i lite i Elvis och Gibsons mat, så kanske den slinker ner lättare? Jag har redan laxolja i bådas mat, och PlaqueOff i Gibsons och kattens mat. Jag hörde att pappas kennel hade haft A-fil i hundarnas mat, undra varför man har det?


Klippte klorna på Elvis för första gången igår. =) Han skötte sig jättebra. Han låg på rygg i mitt knä, och det enda han tyckte var jobbigt var att ligga stilla. Men själva kloklippningen reagerade han inte alls på. Tummen upp! =) Gibson var iochförsig också jätteduktig med det när han var liten, men sen efter ett tag kom han plötsligt på att han var ganska rädd om sina tassar. Hmm, knepigt det där. Innan somnade han när jag klippte klorna, och några veckor senare skrek han och bet mig i handen som om det gällde liv eller död. Konstigt.


Gibson älskar även sand, undrar om Elvis också kommer att göra det? Och det jag är mest nyfiken på är hurvida Elvis blir ett vattenmonster eller ej. =) Men det kan bara tiden utvisa. Nu ska jag äta mat. =)


Hej svejs.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 14 november 2013 23:03

Hur länge är man egentligen nyinflyttad? Funderade på det idag på hundpromenaden. På vårt förra ställe bodde vi i nästan 3 år, och där var vi nyinflyttade i ca 2 år. Tills det kom så många nyare folk än oss till gatan att vi flyttades upp på listan o...

Av Malin - 14 oktober 2013 13:39


Efter en liten skön (?!?!!) bloggpaus med flyttkaos, nytt dagis å massa pussel så tänkte jag göra ett försök att återuppta bloggen å uppdatera med lite jämnare intervall. Återstår att se hur det går... Vi har bott i vårt nya hus i snart tre vecko...

Av Malin - 1 augusti 2013 22:51

Nu är vi förlovade! Efter 6 år, två barn och gårdsköp så har vi äntligen förlovat oss! Jag gjorde slag i saken och frågade R på hans födelsedag. Han blev jätteglad, och tur var väl det. Man kan ju inte tacka nej till en present liksom. ;) Så nu går j...

BVC

Av Malin - 11 juli 2013 15:11


Idag har vi vart på bvc för Cornelia. Nu väger hon 4260 gram och är 54 cm lång. Gud alltså, en månad gammal och växer jättemycket och ska träna på mage - redan!! Tiden rusar verkligen iväg med andra barnet. Ska försöka komma ihåg att skriva om hennes...

Av Malin - 28 juni 2013 14:18

Nu har vi vart på bvc-kontroll med Cornelia. På söndag är hon tre veckor och nu vägde hon 3780 gram och var 53 lång! Stora tjejen! ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards